پرداخت وام ۵۰۰ هزار تومانی به همه متقاضیان دکتری

پرداخت وام ۵۰۰ هزار تومانی به همه متقاضیان دکتری

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه وام دکتری به تمامی متقاضیان پرداخت شده، گفت: طی سال گذشته و امسال این وام به ۱۳ هزار دانشجو متقاضی، پرداخت شده است.

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به تمامی متقاضیان وام دکتری پرداخت شده و درحال حاضر هیچ دانشجویی نیست که متقاضی دریافت این وام باشد و هنوز این وام به وی پرداخت نشده باشد.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: وام دکتری برای دانشجویان به صورت ماهیانه ۵۰۰ تومان است اما برای دانشجویان دارای پروژه های تحقیقاتی کاربردی ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

احمدی تصریح کرد: دانشجویان ۹ ماه بعد از فراغت از تحصیل موظف به پرداخت اقساط وام طی ۳ سال هستند که تاکنون ۱۳ هزار دانشجو این وام را دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: به تمامی متقاضیان وام پرداخت شده است اما ممکن است تعداد ماه های پرداختی به افراد متفاوت باشد.

معاون پژوهشی وزات علوم گفت: در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به دانشجویان دوره دکتری تعیین شده بود که در مجموع تنها ۵۰ درصد این اعتبار اختصاص یافت و در این راستا نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان را برای این موضوع اختصاص داد.

احمدی بیان کرد: درصورتی که میزان اعتبار مربوط به وام دانشجویان دکتری افزایش یابد برنامه داریم مبلغ وام را برای دانشجویان افزایش دهیم.

تعداد بازدید : 488

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید