برگزاری انحصاری دوره دکتری پیوسته بیوتکنولوژی در دانشگاه تهران

برگزاری انحصاری دوره دکتری پیوسته بیوتکنولوژی در دانشگاه تهران

دوره دکتری پیوسته بیوتکنولوژی، در سطح کشور منحصراً در دانشگاه تهران اجرا می‌شود و پذیرش دانشجو دارد.

دکتر پرویز رشیدی رنجبر، مدیر گروه بیوتکنولوژی پردیس علوم دانشگاه تهران، ضمن اعلام این خبر، گفت: دوره دکتری پیوسته بیوتکنولوژی، دوره آموزشی میان رشته‌ای خاصی است که متناسب با توانایی‌های دانشجویان سرآمد، به صورت پیوسته و فشرده تنظیم شده است. هدف از برگزاری این دوره علاوه بر جذب و پرورش استعدادهای درخشان، تربیت نیروی انسانی پژوهشگر، متخصص، مبتکر و خلاق در زمینه‌های مختلف بیوتکنولوژی متناسب با نیازهای آموزشی، پژوهشی و تولیدی کشور در راستای تولید ارزش افزوده و بی‌نیاز سازی کشور از واردات کالاهای حوزه بیوتکنولوژی است که همه ساله هزینه گزافی را به کشور تحمیل می‌کند.

رشیدی رنجبر گفت: ‌این رشته از سال 1378 منحصرا در سطح کشور در پردیس علوم دانشگاه تهران دایر شده و با بررسی انجام شده در دانشگاه‌های خاورمیانه نیز دوره مشابهی وجود ندارد. اهمیت این رشته را می‌توان در مهم‌ترین دستاورد آن که تولید داروهای پروتئینی نوترکیب برای درمان بیماری‌هاست و سالانه در حدود 150 میلیارد دلار در جهان گردش مالی دارد برآورد کرد. همچنین بیوتکنولوژی به عنوان قلمرو علمی استراتژیک در غالب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، شناسایی و مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر گروه بیوتکنولوژی دانشگاه تهران در ادامه گفت: از قابلیت‌ها و توانایی‌های دانش آموختگان این رشته، می‌توان به طراحی و تولید داروها، واکسن‌ها، سرم‌ها و آنتی‌بادی‌ها با اهداف درمانی، طراحی واحدهای تولید آنزیم‌ و پروتئین‌هایی که در مقیاس صنعتی در پزشکی، محیط زیست، کشاورزی، صنایع غذایی کاربرد دارند اشار نمود. همچنین طراحی و بهبود فرایندهای تولید داروهای نو ترکیب، طراحی و توسعه بافت‌ها و اندامک‌ها برای استفاده بیماران، توسعه روش‌های بیوانفورماتیک جهت مطالعه و یافتن قواعد حاکم بر سیستم زیستی، توسعه روش‌های بیوتکنولوژی برای استفاده در مورد سیستم‌های عصبی بیماران دارای ضایعات نخاعی و توسعه روش‌های درمانی بر پایه سلول‌های بنیادی از دیگر کارکردهای این رشته است.

عضو هیات‌علمی پردیس علوم دانشگاه تهران افزود: دانشجویان این رشته از میان متقاضیانی که شرایط ویژه‌ای داشته‌اند به صورت نیمه متمرکز، پس از برگزاری مصاحبه و با بررسی سوابق علمی و آموزشی انتخاب می‌شوند.

تعداد بازدید : 473

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید