استفاده دایناسورها از خورشید برای افزایش دمای بدنشان

استفاده دایناسورها از خورشید برای افزایش دمای بدنشان

دانشمندان دریافته اند برخی دایناسورها با استفاده از منابع گرمای محیطی از جمله خورشید دمای بدن خود را افزایش می داده اند.

دانشمندان همواره درباره این موضوع که دایناسورها موجوداتی وحشی و پرتحرک (همانند تصویرشان در فیلمهای سینمایی نظیر پارک ژوراسیک) به تصویر کشیده شده اند، و یا اینکه سوخت و ساز کندی داشته اند، بحث و اختلاف نظر دارند.

این موضوع بحث برانگیز به مدت ۱۵۰ سال دانشمندان زیادی را درگیر خود کرده است. در واقع نزدیک به ۱.۵ قرن است که دانشمندان درباره منشأ اصلی تامین حرارت مورد نیاز بدن دایناسورها بحث می کنند. آنها به این نکته نامشخص می پردازند که دما چگونه سطح فعالیتهای حیواناتی به این بزرگی را تحت تأثیر قرار می داده است.

اکنون دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا به این نتیجه رسیده اند که برخی دایناسورها توانایی آن را داشته اند تا دمای عمومی بدنشان را با استفاده از منابع گرمای محیطی نظیر تابش نور خورشید افزایش دهند.

این دانشمندان دریافته اند که دایناسورها در مقایسه با کوروکودیل های امروزی فعالیت بیشتری داشته اند.

آنها همچنین متوجه شده اند که بدن بسیاری از دایناسورهایی که مورد مطالعه قرار داده اند در مقایسه با پرندگان امروزی دمای عمومی پایین تری داشته اند. از پرندگان به عنوان تنها بازماندگان خویشاوندی زنده دایناسورها یاد می شود.

تعداد بازدید : 517

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید