فرآیند اعطای تسهیلات بانکی به طرح‌های زیست فناوری

فرآیند اعطای تسهیلات بانکی به طرح‌های زیست فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: فرآیند اعطای تسهیلات بانکی با اولویت برای طرح‌های زیست فناوری دارای توجیه اقتصادی و فنی در ستاد توسعه زیست فناوری تعیین می‌شود.

مصطفی قانعی با بیان اینکه برای تسهیل صادرات محصولات زیست فناوری کشور راه‌کارهایی ارائه شده است، گفت: تعیین فرآیند اعطای تسهیلات بانکی با اولویت برای طرح‌های زیست فناوری دارای توجیه اقتصادی و فنی مورد تأیید ستاد توسعه زیست فناوری و ترجیحا تسهیلات کم بهره و تأمین بخشی از سود تسهیلات از محل یارانه دولتی و پیش‌بینی آن در بودجه سالانه از طریق انعقاد تفاهمنامه‌ها با بانک‌ها، از جمله را‌ه‌کارهای ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران پتانسیل خوبی در زمینه تولید و صادرات محصولات زیست فناوری دارد باید راه‌های توسعه صادرات را بیشتر کرده و موانع موجود مرتفع شود که با همین هدف اصلاح فرآیندهای گمرکی مربوط به صدور یا ترخیص کالا، لجستیک و انبارداری را برای تسهیل صادرات محصولات و طرح‌های تولیدی و تحقیقاتی زیست فناوری پیگیری می‌کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: تدارک و حمایت از برگزاری و حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های علمی و آموزشی زیست فناوری در سطح ملی و بین‌المللی نیز می‌تواند راهی برای توسعه صادرات باشد که تمامی این راه‌کارها به شرکت‌های دانش‌بنیان در فروش محصولات کمک کرده و توانمندی‌های کشور در زمینه زیست فناوری را در دنیا بیشتر به نمایش می‌گذارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: در این زمینه می‌توان به حضور شرکت‌های زیست فناوری در پاویون صادرات ایران در نمایشگاه بیوتکنیکای آلمان ۲۰۱۵ اشاره کرد.

تعداد بازدید : 414

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید