دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دیگر کشورها شعبه می‌زند

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دیگر کشورها شعبه می‌زند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برنامه های این دانشگاه برای افزایش دانشجوی خارجی با ایجاد شعبه بین الملل این دانشگاه در دیگر کشورها خبر داد .

دکتر علی اصغر پیوندی صبح امروز از غرفه مهر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد و در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افزایش ارتباطات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مرحله چهارم طرح تحول سلامت در حوزه آموزش است و یکی از بسته های مهم آن بین المللی شدن دانشگاه ها است

وی افزود: انتظار از دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که رتبه اول یا دوم را در کشور دارد این است که در این زمینه فعال شود .

پیوندی ادامه داد: از قبل ارتباطاتی با کشورهای اروپایی و آمریکایی داشتیم که آن را افزایش داده ایم ولی تمرکز ما در حال حاضر بر شروع راه جدید از کشورهای منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای آسیای میانه ،عراق، لبنان و افغانستان و منطقه اقلیم کردستان در عراق از مناطق نزدیک ما هستند. ارتباطات با این مناطق نزدیک تر است و ما به این دید نگاه می کنیم که این ارتباطات در مرحله اول منجر به افزایش ارتباطات فرهنگی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این باعث می شود که دانشگاه ما در رتبه های جهانی ارتقا یابد البته ما نیم نگاهی هم به ارتباطات با مراکز پیشرفته اروپایی و امریکایی داریم و با منعقد کردن تفاهم نامه  تبادل دانشجو و استاد امیدواریم با این ایده ای که شکل گرفته در دو سال آینده نتیجه عملیات خوبی ارایه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بالغ بر ۱۴۰ دانشجوی خارجی دارد که بیشتر از کشورهای حوزه آسیای میانه، عراق، لبنان، حوزه جنوبی خلیج فارس و تعدادی نیز  از کشورهای  اروپایی هستند که در برابر ۱۳ هزار دانشجویی که این دانشگاه دارد ۱۴۰ دانشجو تعداد زیادی نیست

پیوندی تاکید کرد: در تلاش هستیم با افتتاح شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیگر کشورها، سرعت ورود دانشجویان خارجی را به دانشگاه خودمان افزایش دهیم .

تعداد بازدید : 441

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید