عدم پیشرفت آموزش و پژوهش پزشکی در ۳ دهه اخیر

عدم پیشرفت آموزش و پژوهش پزشکی در ۳ دهه اخیر

وزیر بهداشت تاسف خود را از عدم پیشرفت پژوهش و آموزش در حوزه پزشکی در ۳ دهه اخیر ابراز کرد.

حسن قاضی زاده هاشمی امروز در سمینار برنامه پزشک پژوهشگر عنوان کرد: متاسفانه در حوزه علوم پزشکی در سه دهه گذشته پژوهش و آموزش مسیر خوبی را طی نکرده اند.

وی با بیان اینکه البته تلاش های زیادی در راستای رشد علمی کشور انجام گرفته است، گفت: ما از لحاظ ساختاری مشکلاتی داریم که در مدت زمان کوتاه قابل حل نیست و امیدواریم که بتوانیم در درازمدت بر اساس تجربه‌ها و تلاش‌ها این مشکل را در حوزه پژوهشی و آموزشی برطرف کنیم و در نهایت از واقعیت هایی که مستلزم رشد و پژوهش کشور هستند، استفاده کنیم.

هاشمی افزود: البته هنر ما در جذب است و باید این هنر را همه اداره‌کنندگان یک کشور داشته باشند تا در نهایت از تمام توانمندی‌های ذاتی یک کشور (همچون ایران) استفاده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به عنوان مثال رئیس دانشگاه ایران بایستی حتما به فکر بدهی های خود که از اول سال تاکنون مانده است، باشد. همچنین باید به فکر گرفتاری‌های مردم در غرب تهران، مشکلات درمانی بیمارستان‌های هفت‌تیر و حضرت رسول(ص)، تامین مایحتاج بیماران باشد. تقریبا باید هر ماه جوابگوی دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات نیز باشد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه علاوه بر برطرف کردن مشکلات باید در مرز دانش هم حرکت کند، اظهار کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی باید در حوزه برنامه پزشک پژوهشگر هم فعالیت‌هایی کند.

هاشمی ادامه داد: افرادی که عضو هیات علمی می‌شوند در فراخوان دوم شرکت نمی‌کنند. این نشان‌دهنده وجود برخی مشکلات در بعضی حوزه‌ها است.

تعداد بازدید : 401

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید