مجله تخصصی فیزیک واحد علوم و تحقیقات نمایه آی اس آی شد

مجله تخصصی فیزیک واحد علوم و تحقیقات نمایه آی اس آی شد

مجله تخصصی فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات موفق به کسب نمایه آی اس آی شد.

داود درانیان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات گفت: ایده اولیه راه اندازی مجله تخصصی فیزیک از سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) با توجه به احتمال عدم پذیرش و چاپ مقالات و پژوهش های محققان ایرانی در مجلات بین المللی و به دلیل مقابله با اعمال تحریم ها، پایه ریزی شد.

وی با اشاره به حمایت واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی مجلات معتبر و بین المللی افزود: این مجله  در سایت اشپرینگل(Springer) نمایه شد، تا از این طریق مجله را به دیگر مراکز علمی جهان معرفی کنیم.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: با همکاری اساتید و دانشمندان برجسته داخلی و خارجی و حساسیتی که در چاپ مقالات به خرج داده شد، توانستیم علاوه بر افزایش سطح کیفی آن، رتبه های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد، وزارت علوم و نمایه ISC را برای این مجله اخذ کنیم.

درانیان گفت: برای اینکه مجله ای بتواند در آی اس آی نمایه شود باید در درجه اول مقالاتی که در آن منتشر می شود علاوه بر بالا بودن کیفیت و سطح تحقیقات به روز نیز باشند. همچنین اشخاص معتبر و شناخته شده ای در راس مجله و تحریریه آن حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر این مجله بصورت فصل نامه منتشر می شود و با توجه به قراردادی که با اشپرینگل دارد در هر شماره از آن تعداد۱۰ مقاله به چاپ می رسد و درصدد هستیم تا این مجله را بصورت دوماه نامه منتشر کنیم.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات گفت: همچنین از آنجایی که ضریب تأثیر مجلات فیزیک بطور میانگین بین ۱.۵ تا ۲ است به دنبال آن هستیم تا ظرف یک سال آینده ضریب تأثیر این مجله حداقل به یک برسد.

تعداد بازدید : 398

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید