اختلاف بر سر شیوه پذیرش دکتری/۲ ماده به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت

اختلاف بر سر شیوه پذیرش دکتری/۲ ماده به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:با وجود تصویب کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در مجلس، موضوع شیوه پذیرش دکتری جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ماده ۲ ترکیب شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی است که این موضوع به کمیسیون جهت بررسی بیشتر و تعیین ترکیب شورا بازگشت

وی افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها برای پذیرش از مقطع دیپلم به آموزش عالی است و برای تحصیلات تکمیلی باید ترکیب دیگری داشته باشد که این موضوع برای بررسی به کمیسیون بازگشت.

وی یادآور شد: همچنین ماده ۵ درباره درصد مصاحبه و آزمون کتبی در شیوه پذیرش دکتری مورد اختلاف است که طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مجلس برای دوره های آموزش و پژوهش ۵۰ . ۵۰ درنظر گرفته شده است و برای دوره های پژوهش محور نیز سهم ۷۰ درصدی بری مصاحبه و مدارک علمی که این موضوع به تصویب نرسید تا بررسی بیشتری شود.

خدایی یادآور شد: مواد یک، سه، چهار و شش به تصویب رسیده و ماده دو و پنج به کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی بازگشت.

 

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه ۲۲ آذرماه در جریان بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ماده ۴ این طرح را با ۱۱۶ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

تعداد بازدید : 421

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید