افزایش ۱۰۰درصدی بودجه پارکها و مراکز رشد

افزایش ۱۰۰درصدی بودجه پارکها و مراکز رشد

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: برای بودجه سال ۹۵ پیشنهاد افزایش صددرصدی بودجه پارکها و مراکز رشد در نظر گرفته شده است.

محمدحسین امید امروز در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز رشد در سالن اجلاس، گفت: برای سال ۹۵ رشد اعتباری خوبی برای پارکها و موسسات پژوهشی دیده شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خیرین در حوزه آموزش عالی نیز گفت: در تمامی دانشگاه‌های بزرگ کشور بنیاد خیرین راه‌اندازی شده است و در حال ایجاد بنیادهای خیرین در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد هستیم.

معاون اداری و مالی وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر از خیرین و واقفین کشور در حوزه آموزش عالی و علم و فناوری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته ۲۵۰ هزار مترمربع پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه‌ها توسط کمک‌های خیرین به اتمام رسیده است و ۱۵۰ هزار مترمربع پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام نیز از سوی خیرین در حال تکمیل شدن است.

امید تصریح کرد: کمک‌های خیرین در حوزه آموزش عالی تنها به مباحث آموزشی و پروژه‌های عمرانی ختم نمی‌شود، بلکه آنها در حوزه نشریات الکترونیکی تجهیزات آزمایشگاهی، نوسازی و تکمیل آزمایشگاه‌ها نیز کمک می‌کنند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم تاکید کرد: با توجه به پیشنهادهای مربوط به بودجه سال ۹۵، امیدواریم بتوانیم در زمینه تجهیز و تکمیل آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها برنامه‌های جدیدی ارائه دهیم که جزئیات این برنامه‌ها پس از تصویب لایحه بودجه اعلام خواهد شد.

در این مراسم ۱۰ نفر از خیرین علم و فناوری کشور تقدیر شدند.

تعداد بازدید : 399

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید