ثبت نام ۱۳۳ هزار نفر در آزمون دکتری سال ۹۵

ثبت نام ۱۳۳ هزار نفر در آزمون دکتری سال ۹۵

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام ۱۳۳ هزار نفر در آزمون ورودی دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال ۹۵ خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر تا ۸ صبح امروز در این آزمون ثبت نام کرده اند.

وی افزود: ساعت ۲۴ امشب ۱۹ دی ماه آخرین فرصت ثبت نام در این آزمون است داوطلبانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند نیز می توانند در این فرصت اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند.

توکلی یادآور شد: داوطلبان پس از تکمیل فرم تقاضانامه باید نسبت به دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و كدپيگيری ۱۶ رقمی یک نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداری کنند. بر اساس ضوابط هر داوطلب فقط می تواند در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک کارشناسی ارشد خود شرکت کند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۵ روز جمعه ۱۴ اسفندماه در یک نوبت برگزار می شود و کارت ورود به جلسه از روز ۱۱ اسفند در سایت سازمان سنجش توزیع می شود.

آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ در ۷ گروه آموزشی و در ۷۷ کد رشته‌ امتحانی شامل ۲۰ کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، ۱۲ کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، ۱۹ کد رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، ۱۳ کد رشته امتحانی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶ کد رشته امتحانی در گروه هنر، ۱ کد رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و ۶ کد رشته امتحانی در گروه زبان برگزار می‌شود.

داوطلبان باید در این آزمون به تمام سوالات دروس، شامل زبان خارجه عمومی و استعداد تحصیلی و همچنین آزمون دروس خاص هر رشته امتحانی پاسخ دهند. کارنامه سنجش علمی این آزمون شامل نمرات خام، تراز، نمره کل در هفته سوم فروردین ماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

تعداد بازدید : 438

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید