سهمیه جذب اعضای هیات علمی برای فراخوان بهمن کاهش یافت

سهمیه جذب اعضای هیات علمی برای فراخوان بهمن کاهش یافت

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از کاهش سهمیه دانشگاه‌ها در فراخوان جذب بهمن ماه سال ۹۴ خبر داد و گفت: در این فراخوان برخلاف فراخوان های گذشته فقط ۳۰۰ نفر جذب می شوند.

حجت الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش سهمیه دانشگاه‌ها در فراخوان جذب بهمن ماه سال ۹۴ گفت: متاسفانه ردیف‌های استخدام به آن صورتی که مورد نیاز ما بود، از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین نشد، البته آنها نیز در محدودیت بودجه و سیاست گذاری های کلی بودند، بنابراین تعداد سهمیه دانشگاه‌ها برای فراخوان جذب بهمن سال ۹۴ خیلی کاهش یافت.

وی ادامه داد: ما در گذشته برای هر فراخوان ۱۵۰۰ سهمیه برای کل دانشگاه‌های دولتی در نظر می گرفتیم که در این فراخوان موفق نشدیم به تفاهی بیش از ۳۰۰ نفر دست یابیم، برای همین در این فراخوان کل دانشگاه‌های کشور فقط ۳۰۰ نفر می توانند جذب کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: ما براساس سهمیه‌ها و نسبت استاد و دانشجو در برنامه پنجم و ششم که پیش بینی شده بود و پیشنهادی که در این زمینه به دولت ارایه شده بود، جلسه‌ای  با حضور مسئولان سازمان مدیریت و وزارت علوم برگزار کردیم و با توجه به مجموعه سهمیه‌ها، نیازها و مقدروات مالی به این تفاهم رسیدیم که فعلا در این فراخوان برای دانشگاه‌های دولتی  ۳۰۰ سهمیه در نظر بگیریم تا برای فراخوان شهریورماه محاسبات دقیق تر داشته باشیم.

وی افزود: اما دانشگاه‌های غیردولتی یا آن دانشگاه هایی که سهمیه آنها در وزارت علوم سهمیه لحاظ نمی شود، مثل دانشگاه‌هایی که به وزارت خانه های مختلف وابسته هستند و یا دانشگاه آزاد،  محدودیت سهمیه ندارند و این محدودیت فقط برای دانشگاه‌های دولتی پیش بینی شده است.

تعداد بازدید : 462

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید