تصویب شیوه نامه برگزاری مرحله دوم آزمون دكتری دانشگاه تربیت مدرس

تصویب شیوه نامه برگزاری مرحله دوم آزمون دكتری دانشگاه تربیت مدرس

شورای دانشگاه تربیت مدرس شیوه نامه برگزاری مرحله دوم آزمون دكتری این دانشگاه را برای سال ۹۵ تصویب کرد.

مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه گفت: پذیرش دانشجوی دكتری در سال ۹۵ به دانشگاه ها واگذار شده است. این امر یک فرصتی است كه اگر به خوبی از آن استفاده نشود ممكن است به تهدید تبدیل شود.

وی افزود: در این خصوص از چند ماه قبل كارگروهی متشكل از متخصصان و نمایندگانی از سازمان سنجش و صاحب نظران تشكیل شد و شیوه نامه فوق پس از بررسی در این كارگروه در شورای مدیران، ‌ شواری آموزشی و هیات رئیسه دانشگاه مطرح و بررسی شد.

هاشمی مدیر دفتر همكاری های آموزشی و آزمون دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: آزمون دكتری در مرحله نخست از سوی سازمان سنجش به صورت یک غربالگری و سنجش اولیه انجام می شود و دارندگان حد نصاب نمره اعلام خواهند شد.

وی افزود: پس از آن دانشگاه می تواند با برگزاری آزمون كتبی و مصاحبه و یا تنها با انجام مصاحبه علمی، دانشجویان را انتخاب کند.

مدیر دفتر همكاری های آموزشی و آزمون دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: در این زمینه در دانشگاه، ‌برخی از دانشكده ها تنها مصاحبه شفاهی و برخی دیگر نیز آزمون كتبی و مصاحبه را برگزار می كنند كه به صورت شفاف در سایت دانشگاه منعكس می شود.

در ادامه اعضای شورا دانشگاه تربیت مدرس در خصوص شیوه نامه فوق و نحوه برگزاری آن در دانشكده ها مطالبی را عنوان كردند. پس از بحث و بررسی اعضای شورا، شیوه نامه برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری سال ۹۵ با اكثریت آرا به تصویب رسید.

تعداد بازدید : 507

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید