نشست هم‌اندیشی دانشمندان برتر در دانشگاه تهران

نشست هم‌اندیشی دانشمندان برتر در دانشگاه تهران

نخستین نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه تهران که در زمره یک ‌درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار دارند در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست هم‌اندیشی دانشمندان برتر این دانشگاه گفت: دانشگاه تهران در جامعه نقش موثری دارد و با این هم‌فکری‌ها می‌توان به یک سیاست راهبردی دست یافت و رابطه دوسویه میان جامعه و دانشگاه ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه علم باید در دستور کار دانشگاه باشد، افزود: دلیل بسیاری از توسعه نیافتگی‌ها در کشور ناشی از عدم حضور دانشگاه‌ها در تبیین سیاست‌ها است. به این معنی که برای رسیدن به توسعه باید از توان علمی دانشگاه‌ها، کمک گرفت و دانشگاه‌ها باید در پروژه‌های کلان نقش اساسی ایفا کنند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره‌ای به برخی تنگناهای مالی دانشگاه گفت: اگر بخواهیم تحولی در حوزه علم و تکنولوژی ایجاد کنیم باید نگاه سازمان‌ها به دانشگاه عوض شود بنابراین اگر دانشگاه در پروژه‌های اقتصادی کشور نقش داشته باشد شاهد اثربخشی علمی و جذب ثروت ایجاد می شود.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: اگر بودجه‌ای که در اختیار داریم با انضباط مالی مدیریت شود، می‌توان کارهای بزرگی متناسب با شرایط دانشگاه انجام داد و دانشگاه را در مسیر پیشرفت قرار داد.

تعداد بازدید : 422

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید