آخرین وضعیت پیشرفت ۳ پروژه بزرگ دانشگاهی با کشورهای اروپایی

آخرین وضعیت پیشرفت ۳ پروژه بزرگ دانشگاهی با کشورهای اروپایی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل آخرین روند پیشرفت ۳ پروژه بزرگ (مگاپروژه) با کشورهای اروپایی را تشریح کرد.

حسین سالار آملی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ۳ پروژه بزرگ با کشورهای اروپایی گفت: ما ۳  پروژه بزرگ (مگاپروژه) با کشورهای اروپایی داریم که دو پروژه آن در نیمه دوم سال گذشته آغازشد و حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد یشرفت داشته است.

وی ادامه داد: این دو پروژه یکی مربوط به دانشگاه علامه طباطبایی به همراه ۵ دانشگاه داخل کشور و ۴ دانشگاه اروپایی است که مشغول بستر سازی همکاری های دو و چند جانبه هستند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل یادآور شد: یک پروژه دیگر نیز مربوط به دانشگاه ملایر و بیرجند در رابطه با GIS  است  که چند دانشگاه داخلی و اروپایی پروژه هایی را دراین خصوص تعریف کرده و پیش می روند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه ها محور اصلی ارتباط با دانشگاه‌های اروپایی هستند، افزود: پروژه سوم نیز از مهرماه آغاز می شود که به واسطه آن ۱۵۰ دانشجو برای دوره‌های کوتاه مدت ۶ ماهه و ۹ ماهه به بهترین دانشگاه های آلمان اعزام می شوند.

وی ادامه داد: اما چون دانشجویان اعزامی دانشجویان دکتری ما هستند علاقمندیم که این دانشجویان فقط ۶ تا ۹ ماه در این کشور حضور یافته و برای خدمت به کشور بازگردند.

سالارآملی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۴۱ پروژه دانشگاهی بین ایران و کشورهای دیگر تعریف شد که بیش از  ۸۰ درصد این کشورها، جزء کشورهای اروپایی، روسیه، و چین بودند.

تعداد بازدید : 376

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید