حمایت از پایان نامه های مشترک باصنعت/برگزاری دوره های توانمندسازی

حمایت از پایان نامه های مشترک باصنعت/برگزاری دوره های توانمندسازی

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستادنانو گفت: بر اساس سیاست های جدید ستاد نانو، بنا داریم از پایان نامه هایی که مبتنی بر نیازصنعت هستند حمایت ویژه ای داشته باشیم.

سید مهدی رضایت در حاشیه نهمین جشنواره فناوری نانو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این ستاد چندین کار جدید را برای توسعه نیروی انسانی در دستور کار قرار داده ایم که یکی از این اقدامات برگزاری دوره های توانمند سازی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری است.

وی ادامه داد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری که می خواهند پایان نامه خود را اجرایی کنند می توانند در دوره توانمندسازی حضور یابند؛ حمایت های تشویقی ستاد نانو منوط بر این است که دانشجویان این دوره های توانمندسازی را گذرانده باشند.

وی با بیان اینکه دوره های توانمندسازی دانشجویان دو روزه است، گفت: در این دوره ها اساتید حوزه کسب و کار، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری مطالبی در خصوص کسب و کارهای نانو ارائه می کنند.

به گفته وی این دوره های توانمندسازی با هدف استفاده از دستاوردهای تحقیقاتی دانشجویان در حوزه کسب و کار است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ستاد حمایت از پایان نامه های مبتنی بر نیاز صنعت است؛ بر همین اساس بنا داریم پایان نامه هایی که با همکاری یک شرکت متقاضی انجام گیرد از سوی ستاد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

رضایت با بیان اینکه این پایان نامه های مبتنی بر نیاز صنعت چندین برابر یک دانشجوی عادی مورد حمایت قرار می گیرند، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار نیروی انسانی مقطع ارشد به بالا داریم.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی با تاکید بر اینکه حمایت های ستاد به تدریج به سمتی می رود که کیفی شدن مقالات و پایان نامه ها را مد نظر قرار دارد، گفت: مقالاتی که ضریب اجرای بالایی دارند نیز از سوی ستاد نانو مورد حمایت قرار می گیرند؛ این رویکرد بر اساس سند ۱۰ ساله دوم ستاد نانو است که بر تولید محصول، ثروت، صادرات و حضور در بازارهای بین المللی تمرکز دارد.

تعداد بازدید : 363

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید