جذب و ارتقاء ۱۱ هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد طی ۳ سال

جذب و ارتقاء ۱۱ هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد طی ۳ سال

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در سه سال گذشته نزدیک به یازده هزار نفر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای رتبه پیدا کردند و یا جذب دانشگاه شدند.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در حاشیه همایش ملی مدیران حقوقی دانشگاه‌ آزاد در جمع خبرنگاران گفت:  این همایش بیشتر برای مدیران حقوقی دانشگاه آزاد بود که به مثابه وکلای دانشگاه هستند و برای آنکه از حقوق مردم دفاع کنیم این همایش را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه قضایی علاوه بر حوزه حقوقی پرونده‌های زیادی را در جریان داریم. این همایش جهت آموزش و هماهنگی بین مدیران حقوقی انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه قریب به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۴ هزار عضو هیأت علمی تمام وقت و تقریبا همین مقدار نیز هیأت علمی پاره وقت دارد. نسبت یک استاد هیأت علمی در این دانشگاه به دانشجو عدد یک به ۴۸ است اما در سطح کشور این عدد یک به ۶۴ است. برنامه‌ریزی ما این است که در برنامه ششم توسعه این عدد را به یک سی و هفتم و در برنامه هفتم توسعه به یک بیست و هفتم کاهش دهیم.

میرزاده ادامه داد: در سه سال گذشته نزدیک به یازده هزار نفر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای رتبه پیدا کردند و یا جذب دانشگاه شدند. برنامه ما توسعه کیفی است. ما هم‌اکنون می‌توانیم ۲۵ هزار دانشجوی دکتری بگیریم اما به دلیل رعایت استاندارد تنها ۱۰ هزار دانشجوی دکتری را گرفته‌ایم.

وی بیان داشت: نسبت استاد به دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری عدد یک به ۲.۶ درصد است. در حالیکه این نسبت در خیلی از دانشگاه‌ها به یک چهارم و حتی یک هشتم نیز می‌رسد. جواب آن نماینده‌ای را هم که نسبت به کنکور دکتری اعتراض کرده بود داده‌ایم که بیشتر جوسازی رسانه‌ای بوده است.

تعداد بازدید : 373

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید