سیستم جدید کنترل ترافیک هوایی برای فرود سریع هواپیماها

سیستم جدید کنترل ترافیک هوایی برای فرود سریع هواپیماها

ناسا و سازمان فدرال هوانوردی آمریکا با همکاری یکدیگر سیستم تازه ای برای کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه ها ابداع کرده اند که باعث می شود معطلی هواپیماها برای فرود کمتر شود.

به نقل از دیجیتال ترندز، سیستم یاد شده در فرودگاه Grant County شهر واشنگتن با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.

استفاده از این فناوری های جدید بخشی از طرح ۳۵ میلیارددلاری جدید ملی ایالات متحده برای نوسازی نظام هوانوردی در این کشور است. با اجرای این طرح تمامی مراحل آماده سازی پیش از پرواز هواپیماها تا فرود آنها مورد بازنگری قرار می گیرد تا سرعت انجام این فرایندها افزایش یابد.

به همین منظور از نرم افزارهای جدید برنامه ریزی دیجیتال به جای فناوری های ارتباطی صوتی و همین طور سیستم های ارسال گزارش مبتنی بر جی پی اس به جای سیستم های ردگیری مبتنی بر رادار استفاده خواهد شد.

فرایند جایگزینی این سیستم ها که از امسال آغاز شده تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد یافت. آزمایش سیستم جدید فرود هواپیما بر روی سه هواپیمای بوئینگ ۷۵۷، ۷۳۷ و یک جت تجاری هانی ول با موفقیت انجام شده و هدایت و فرود هواپیماهای مذکور از این طریق با سرعت بیشتری صورت گرفته است.

مهم ترین مزیت این سیستم حذف داده های راداری است که معمولا دقیق نبوده و دارای نقص هایی هستند. تسریع در تبادل داده ها، افزایش دقت سیستم ردگیری هواپیما و دسترسی مناسب به الگوهای پروازی از جمله مزایای سیستم جدید است. قرار است در هفت سال آینده بودجه ای ۷.۵ میلیارد دلاری به پیاده سازی این سیستم جدید اختصاص یابد.

تعداد بازدید : 302

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید