رقابت ۸۷۸ هزار نفر در کنکور ارشد/ برگزاری آزمون در اردیبهشت ۹۶

رقابت ۸۷۸ هزار نفر در کنکور ارشد/ برگزاری آزمون در اردیبهشت ۹۶

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶، از رقابت ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ نفر در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه سال ۹۶ در این آزمون خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۹۶ تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویان از چهارشنبه اول دی ماه تا ۱۱ دی ماه ۹۵ منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش انجام شد.

وی افزود: بر اساس ضوابط ۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب در مهلت مقرر در آزمون ثبت نام کردند. از تمام داوطلبان ثبت نام کننده، که در تاریخ مقرر برای ثبت نام اقدام کرده بودند که طی اطلاعیه ای خواسته شد از روز یکشنبه اول اسفند تا سه شنبه سوم اسفند ۹۵ برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که در تاریخ مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نکرده بودند نیز توانستند در روزهای اول تا سوم اسفند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام و اطلاعیه های ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی یادآور شد: در مرحله فرصت مجدد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ تعداد ۱۱۸ هزار و ۶۹۳ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت نام کرده بود و تعداد داوطلبانی که در مهلت مجدد نسبت به ثبت نام اقدام کردند، در مجموع ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند.

تعداد بازدید : 294

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید