تبدیل چین به بزرگترین تولیدکننده انرژی خورشیدی در جهان

تبدیل چین به بزرگترین تولیدکننده انرژی خورشیدی در جهان

چین نه تنها پرجمعیت ترین کشور جهان محسوب می شود، بلکه این روزها به بزرگترین تولیدکننده انرژی خورشیدی در دنیا نیز مبدل شده است.

به نقل از دیجیتال ترندز، بنا بر اعلام اداره ملی انرژی چین این کشور با دو برابر کردن تعداد صفحات جذب انرژی خورشیدی تا پایان سال ۲۰۱۶ موفق به تولید ۷۷.۴۲ گیگاوات برق از این طریق شده و تمامی کشورهای رقیب در اروپا و آمریکا را پشت سر گذارده است.

چین قصد دارد برای تامین انرژی مورد نیاز شهروندان خود به طور گسترده از انرژی های پاک وتجدیدپذیر استفاده کند و به تدریج از میزان اتکای خود به انرژی های فسیلی مانند نفت و گاز بکاهد.

با این حال چین هنوز تنها یک درصد از نیاز خود به انرژی را از طریق نصب صفحات خورشیدی تامین می کند، ولی قرار است این رقم به سرعت افزایش یابد و چین امیدوار است ظرف سه سال آینده این رقم را به ۱۱۰ گیگاوات افزایش دهد.

بر اساس برنامه ریزی دولت چین تا سال ۲۰۳۰ بیست درصد از انرژی مورد استفاده در این کشور از نوع انرژی های پاک و تجدیدپذیر خواهد بود. 

این رقم هم اکنون از ۱۱ درصد فراتر نمی رود. قرار است چین تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۶۴ میلیارد دلار برای افزایش دسترسی به انرژی های تجدیدپذیر و استحصال آن سرمایه گذاری کند.

تعداد بازدید : 308

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید