امکان آموزش مجازی در ۸۰ رشته علوم پزشکی/«آرمان ملی» ایجاد می شود

امکان آموزش مجازی در ۸۰ رشته علوم پزشکی/«آرمان ملی» ایجاد می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: ۸۰ رشته در علوم پزشکی را می توان مجازی سازی کرد و برای این کار زیرساخت های لازم باید در دانشگاه ها فراهم شود.

دکتر ناصر استاد امروز در جلسه هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: مجازی سازی آموزش پزشکی یکی از بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی بود که در راستای اجرای آن دانشگاه علوم پزشکی مجازی بر اساس مطالعات علمی در این حوزه ایجاد شد. در دانشگاه نسل سوم بخش عمده آموزش را آموزش مجازی تشکیل می دهد و میزان آموزش های آنلاین و آفلاین بیشتر از آموزش حضوری است.

وی یادآور شد: فلسفه وجودی دانشگاه علوم پزشکی مجازی، دوری از وابستگی به بودجه دولتی، توسعه ارتباطات بین المللی و توسعه عدالت آموزشی است.

استاد با اشاره به کمبود متخصصین فضای مجازی در حوزه علوم پزشکی گفت: بخشی از این افراد در ۱۵ دانشگاه پراکنده هستند و برنامه ریزی برای آموزش نیروی متخصص صورت گرفته است. پیش از این برای تولید محتوای الکترونیک که بتواند در حوزه آموزش مجازی بکار گرفته شود استانداردی وجود نداشت که در دانشگاه علوم پزشکی مجازی در حال ساماندهی این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ابتدایی دانشگاه علوم پزشکی مجازی از ۱۴ تیرماه ۹۴ کلید خورد و اکنون ۲۵ دانشگاه علوم پزشکی به این مجموعه متصل هستند و تا پایان سال ۹۶ همه دانشگاه های علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مجازی متصل می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: ما در این دانشگاه مراکز آموزش مجازی را نیز رصد می کنیم. در این دانشگاه استودیو صدابرداری و تصویر برداری حرفه ای برای تولید محتوای الکترونیک طراحی و تاسیس شده است.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد پهنای باند مورد نیاز و فیبر نوری مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی مجازی از سوی این وزارتخانه تامین شود.

استاد همچنین از طراحی آرمان (MOOCs ملی) در دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبر داد و گفت: این کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۱۵ دانشگاه دیگر طراحی شده است. ‌MOOCs یکی از روش های نوین آموزشی است. MOOCs مخفف Massive Open Online Courses است و به دوره آنلاینی اطلاق می شود که از طریق وب و به طور آزاد به شرکت‌کنندگانی نامحدود ارائه می شود. شورای آرمان هم تشکیل داده ایم.

وی از راه اندازی نرم افزار سیستم مدیریت یادگیری (LMS ) در دانشگاهه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که این نرم افزار داشته است از اول مهرماه نرم افزار اختصاصی سیستم مدیریت یادگیری (LMS ) برای دانشگاه های علوم پزشکی به نام «نوید» راه اندازی می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی خاطرنشان کرد: ۸۰ رشته در علوم پزشکی را می توان مجازی سازی کرد و برای این کار زیرساخت های لازم باید در دانشگاه ها فراهم شود.

وی از طراحی پرتال کتابخانه مجازی، طراحی توسعه رشته های مرتبط با فضای مجازی و سلامت، ایجاد دکتری تخصصی رشته یادگیری الکترونیک، طراحی مدل های پودمانی، تعیین استانداردهای محتوای الکترونیک در برنامه های مجازی، ارائه کارشناسی ارشد آموزش پزشکی به صورت مجازی و همکاری با مراکز بین المللی در برگزاری آزمون های زبان انگلیسی معتبر بین المللی خبر داد.

استاد از تهیه سامانه بانک نمونه های بالین، ارائه آموزش مجازی به ۱۲ هزار پزشک خانواده و ارائه دوره های پودمانی با مشارکت معاونت های مختلف وزارت بهداشت به عنوان بخش دیگری از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبر داد.

وی با اشاره به اولویت های کاری این دانشگاه در سال ۹۶ گفت: راه اندازی سرور فارم در دانشگاه علوم پزشکی مجازی، ایجاد (MOOCs ملی) «آموزش رایانه ای ملی انبوه و نوین» یا آرمان با همکاری حوزه های مختلف، راه اندازی دوره های آموزش بیمارستانی، بهداشت، اخلاق پزشکی، کار با حیوانات و توسعه آزمون های بین المللی از مهمترین کارهای دانشگاه در سال ۹۶ است.

تعداد بازدید : 443

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید