نیم میلیون دلار برای ساعت مچی بیگانگان فضایی

نیم میلیون دلار برای ساعت مچی بیگانگان فضایی

یکی از متفاوت ترین ساعت مچی های دنیا که فناوری و ظرافت دو فاکتور تعیین کننده در آن محسوب می شود با قیمت عجیب نیم میلیون دلار ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نیواطلس، این ساعت مچی Horological Machine No. ۶ نام دارد که به اختصار به آن «دنیای بیگانه HM۶» گفته می شود. استفاده از این نام بی علت نبوده زیرا ساختار عجیب این ساعت با الهام گرفتن از داستانهای علمی – تخیلی فضایی دهه ۵۰ و ۶۰ ارایه شده است.

در این فناوری جدید از بدنه ای کاملا شفاف استفاده شده و این یعنی تمامی بخش های مکانیکی درون ساعت قابل مشاهده است. در واقع این مجموعه در دل ساختاری متشکل از کریستال یاقوت کبود جای گرفته است.

این ساعت مچی تازه ترین محصول شرکت HB&F به حساب می آید که قرار است تعداد محدودی از آن ساخته شود.

در دل این ساعت مچی، پیکره ۵ خدمه بیگانه دیده می شود که گردن و بازوهای آنها ریزتر ار دانه های شن است. این پیکره ها از طلای سفید ساخته شده و برای تراش هر کدام ۳۴ ساعت زمان صرف شده است.

بدنه این ساعت مچی از ۱۲ بلوک مجزا از جنس کریستال یاقوت کبود ساخته شده که تمام آنها توسط دست تراشیده و پولیش کاری شده است. برای ساخت این بلوک ها ۵۱۰ ساعت زمان صرف شده تا در نهایت بتوان آنها را در کنار هم به درستی مونتاژ کرد.

بر اساس اعلام شرکت سازنده، کریستال یاقوت کبود ساختاری بسیار ترد و شکننده دارد و از این رو جای تعجب ندارد که بیش از ۱۰۰ ساعت زمان در حین تراش آن به هدر رفته است.

این ساعت مچی تا عمق ۳۰ متری ضد آب است که این مهم به لطف استفاده از نوعی چسب پلیمری در متصل کردن بلوک های کریستال یاقوت کبود حاصل شده است.

استفاده از چرم کوروکودیل در قسمت بند ساعت مچی از دیگر ویژگی های مهم آن محسوب می شود.

تنها چهار دستگاه از این ساعت مچی در رنگ های فیروزه ای، آبی، سبز و ارغوانی ساخته شده است.

بهره گیری از فناوری Ambient Glow Technology Ultra این ویژگی جالب را فراهم آورده که ساعت در شب هنگام و تاریکی  درخشش بیشتری داشته باشد.

 

تعداد بازدید : 377

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید