هشدار پزشکان آمریکایی در مورد تاثیر الکل بر سرطان

 هشدار پزشکان آمریکایی در مورد تاثیر الکل بر سرطان

پزشکان انجمن تومورشناسی بالینی آمریکا برای اولین بار با صدور بیانیه ای از مردم این کشور خواستند تا مصرف الکل را محدود کنند تا از ابتلا به سرطان جلوگیری شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، این انجمن تصریح کرده این تنها یکی از تغییراتی است که مردم ایالات متحده باید در سبک زندگی خود ایجاد کنند تا با خطر سرطان مواجه نباشند.

این اولین بار است که انجمن یادشده به صراحت در مورد مصرف الکل در آمریکا و تاثیر آن بر ابتلای به سرطان موضع گیری می کند و این دو موضوع را به هم مرتبط می داند.

در تابستان امسال موسسه تحقیقات سرطان در آمریکا نیز هشدار داده بود حتی مصرف یک لیوان کوچک از انواع الکل می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان پیش و پس از یائسگی را افزایش دهد. نتایج این تحقیق حاصل بررسی شرایط  ۱۲ میلیون زن بوده که ۲۶۰ هزار نفر از آنان مبتلا به سرطان سینه بوده اند.

وزارت بهداشت آمریکا الکل را یکی از عوامل شناخته شده سرطان زا معرفی کرده و هشدار داده که مصرف منظم الکل خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و اگر مردم دوست دارند به سرطان مبتلا نشوند باید اصولا نوشیدن الکل را آغاز نکنند تا به این کار عادت نکنند. 

تعداد بازدید : 346

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید