کسب رتبه نخست رشد علمی‌توسط دانشگاه تبریز

کسب رتبه نخست رشد علمی‌توسط دانشگاه تبریز

رئیس‌ دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه تهران، رتبه نخست رشد علمی در بین دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت هشتمین سده‌ی آموزش عالی تبریز و هفتادمین سال تأسیس دانشگاه تبریز با حضور رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، نمایندگان مجلس و اعضای شورای تبریز، رؤسای دانشگاه‌های قفقاز، باکو و گرجستان، اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر گفت: دانشگاه تبریز عمری بیش از ۷۰ سال دارد، مجوز تأسیس آن در سال ۱۳۲۴ صادر شده ولی پذیرش دانشجوی آن از ۱۳۲۵ و ۱۳۲۶ انجام شده است؛ به همین دلیل سال ۹۶ و ۹۷، هفتادمین سال بزرگداشت این دانشگاه را انتخاب کردیم و در واقع می‌خواهیم ۸ سده‌ آموزش عالی در این دانشگاه را جشن بگیریم. همچنین دانشگاه تبریز به همراه دانشگاه تهران، رتبه نخست رشد علمی را در بین دانشگاه‌های کشور دارند.

وی ادامه داد: در سطح‌بندی که انجام شد، این دانشگاه جزو دانشگاه‌های سطح یک بوده است و در بین دانشگاه‌های جامع، رتبه ۵ را دارد.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: این دانشگاه در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان یکی از دانشگاه‌های تأثیرگذار انتخاب شده است و همچنین کاندیدای هم‌ترازی بین ۲۰۰ دانشگاه بین‌المللی است.

پورمحمدی تصریح کرد: دانشگاه تبریز در همکاری‌های بین‌المللی بسیار فعال بوده است؛ این دانشگاه جزو اتحادیه دانشگاه‌های آسیای میانه، اتحادیه دانشگاه‌های جاده ابریشم و نایب رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز بوده است. همچنین در پروتکل مولانا با ۵۷ دانشگاه منطقه روابط علمی دارد.

وی افزود: ما می‌خواهیم به بهانه هفتادمین سال تأسیس دانشگاه، از دانشگاهیان تبریز و کسانی که خدمات آنها باعث شده دانشگاه رشد و پیشرفت داشته باشد، تشکر کنیم.

تعداد بازدید : 350

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید