آزمون دانشنامه فوق تخصصی برای اولین بار الکترونیک برگزار می شود

آزمون دانشنامه فوق تخصصی برای اولین بار الکترونیک برگزار می شود

قائم مقام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی از برگزاری الکترونیکی آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی برای اولین بار خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: جلسات طراحی سئوال سی و دومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی از روز پنجشنبه ۸ شهریور ب حضور ۲۰۰ عضو هیات علمی آغاز شده است.

وی افزود: آزمون دانشنامه فوق تخصصی برای ۳۷۱ نفر در روز پنجشنبه ۱۵ شهریور برای اولین بار به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود که این امر هم کیفیت آزمون را ارتقاء می دهد و هم صرفه جویی زیادی با حذف کاغذ صورت می گیرد.

قائم مقام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی یادآور شد: با توجه به الکترونیک برگزار شدن آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی، نتایج بخش کتبی بلافاصله آماده می شود و پس از رسیدگی به اعتراضات، آزمون شفاهی به صورت ترکیبی از روز شنبه ۱۷ شهریور آغاز می شود.

وی افزود: آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی در ۲۵ رشته برگزار می شود و از تعداد ۳۷۱ نفر شرکت کننده ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

ایدنی همچنین درباره شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی یادآور شد: در شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی تعداد ۳ هزار و ۹۰۲ نفر شرکت کرده اند که ۵۵ درصد زن و ۴۵ درصد مرد هستند. ۴۹۳ نفر استاد طراحی سئوال در ۲۸ رشته تخصصی این دوره از آزمون را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی به صورت کاغذی ۱۵ شهریورماه برگزار می شود

قائم مقام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت آزمون های الکترونیک و صندلی هایی که امکان برگزاری آزمون را به صورت الکترونیک فراهم می کند  ۲ هزار عدد است که اگر دانشگاه ها به این سمت بروند که زیر ساخت الکترونیک را گسترش دهند می توان آزمون دانشنامه پزشکی را نیز الکترونیک برگزار کرد

شصت و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و دومین آزمون دانشنامه فوق تخصصی به صورت همزمان ۱۵ شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

تعداد بازدید : 408

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید