تولید فضاپیمای جدید ناسا با هولولنز واقعیت مجازی مایکروسافت

تولید فضاپیمای جدید ناسا با هولولنز واقعیت مجازی مایکروسافت

استفاده از هدست های واقعیت افزوده در صنایع دفاعی، هوافضا و امنیتی روز به روز گسترش می یابد و شرکت لاکهیدمارتین هم قصد دارد از هولولنز مایکروسافت برای ساخت یک فضاپیما استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، لاکهید مارتین در حال تولید فضاپیمای جدیدی به نام اوریون برای ناسا است و به منظور پیش طراحی بخش هایی حساس از این فضاپیما و پی بردن به میزان کارآیی و دقت بخش های یادشده قصد دارد از هدست و عینک هوشمند هولولنز مایکروسافت استفاده کند.

اوریون یک فضاپیمای چندمنظوره و دارای خدمه خواهد بود که اروپا و آمریکا از آن به طور مشترک به منظور اعزام فضانورد به مریخ استفاده خواهند کرد. برنامه ریزی برای تولید اوریون از می سال ۲۰۱۱ آغاز شده و تولید آن توسط لاکهید مارتین در کارخانه میکهوود در نیواورلئان در جریان است.

کارکنان این شرکت از هولولنز به منظور کسب اطمینان از صحت نصب بخش ها و ابزار و قطعات مختلف بر اساس یک کتابچه راهنمای ۱۵۰۰ صفحه ای استفاده می کنند. از این طریق می توان نتیجه نصب ابزار و قطعات یادشده را قبل از نصب فیزیکی به صورت مجازی مشاهده کرد و کیفیت عملکرد آنها را کنترل کرد. کل این فرایند در مورد هر قطعه یا ابزار حدود ۱۵ دقیقه به طول می انجامد.

پیش از این شرکت هایی مانند بوئین و ایرباس هم از این فناوری برای ارتقای شیوه تولید محصولات خود استفاده کرده بودند.

تعداد بازدید : 297

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید