علوم اجتماعی

رشته علوم اجتماعی

علوم اجتماعی تركیبی از تئوری و علم است و دانشجوی این رشته در عین حال كه به صورت تئوری با نظریات اكثر جامعه‌شناسان و نظریه‌پردازان بزرگ جهان در زمینه‌های مختلف اجتماعی آشنا می‌شود، به صورت عملی به تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف اجتماعی می‌پردازد. آشنایی با علوم ریاضی و آمار و آشنایی با كامپیوتر و زبان انگلیسی باعث می‌شود، دانشجو در این زمینه بیش‌تر و بهتر بدرخشد. هدف این رشته نیز تربیت متخصصانی است كه نیاز جامعه را در زمینه‌های ذكرشده برآورده كنند و به بررسی نقاط قوت و ضعف هر جامعه‌ای پرداخته، به چاره‌جویی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام كنند. چون علوم اجتماعی دارای مفهومی وسیع و كاربردی فراوان است، این رشته به بخش‌ها و موضوعاتی تخصصی تقسیم می‌شود.

رشته علوم اجتماعی به گرایش‌های متفاوتی تقسیم شده است. رشته علوم‌اجتماعی‌ در مقطع لیسانس دارای‌ گرایش‌ های پژوهشگری‌ اجتماعی (جامعه شناسی)‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌ ، رفاه‌ و تعاون‌ اجتماعی‌، مردم‌شناسی‌، خدمات اجتماعی و دبیری علوم اجتماعی می باشد. هدف پژوهشگری اجتماعی ساختن انسان جامعه شناس است. انسانی که بتواند با مطالعات دقیق نظری و عملی به عنوان یک محقق، سطح آگاهی های اجتماعی را بالا برده و همچنین پاسخگوی نیاز مراکز آموزشی، پژوهشی و خدماتی باشد. یعنی جامعه شناسی. گرایش برنامه ریزی اجتماعی عمدتا پیرامون مسائل اجتماعی و برنامه ریزی در خصوص اجتماع و انسان است. گرایش تعاون و رفاه اجتماعی رشته ای میان رشته است که محتوای دروس آن را اقتصاد، جامعه شناسی، مردم شناسی، امور مالی، حسابداری، مدیریت و تعاون و کارکرد تعاون تشکیل می دهد و هدف آن تربیت کارشناسانی است که بتوانند به یاری تشکل های انسانی عامل توزیع عادلانه ثروت و قدرت در جامعه گردند. در مورد گرایش مردم شناسی؛ کار اصلی یک مردم شناس مطالعه فرهنگ جوامع مختلف، در مکانها و زمانهای متفاوت، از قدیمیترین ایام تا امروز است و در این میان توجه ویژه ای به سیر تحول فرهنگ، علل تغییرات فرهنگی و کاربرد فرهنگ در جوامع مختلف دارد. رشته علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد دارای 12 گرایش می باشد که شامل: مردم شناسی، جامعه شناسی، جمعیت شناسی، توسعه روستایی، برنامه ریزی و رفاه اجتماعی، مطالعات فرهنگی، مطالعات جوانان، برنامه ریزی توسعه منطقه ای، برنامه ریزی گردشگری، فلسفه علوم اجتماعی، جامعه شناسی انقلاب اسلامی و  دانش اجتماعی مسلمین می باشد.

گروه علوم اجتماعی دپارتمان علوم انسانی ما، به جهت ارائه خدمات به دانشجویان رشته علوم اجتماعی تشکیل شده است. این گروه متشکل از دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی گرایش های مختلف رشته علوم اجتماعی می باشد و لذا اعضای گروه به طور تخصصی به انجام خدمات مربوط به رشته علوم اجتماعی می پردازند. در حال حاضر خدمات: ترجمه متون تخصصی علوم اجتماعی، ترجمه مقالات ISI علوم اجتماعی(فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقالات ISI علوم اجتماعی  توسط این گروه انجام می گیرد. امید که این گروه در ارائه خدمات ذکر شده، بتواند رضایت شما را جلب نماید.


تعداد بازدید : 39342


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
سلام ايا امكان ترجمه از فارسي به انگليس هم داريد؟

پاسخ ها به این پیام

مدیر سایت 12:04:39 1393/11/19
سلام
بله ترجمه فارسی به انگلیسی انجام می شود

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم انسانی > علوم اجتماعی
ثبت سفارش جدید