تنظیم مقاله به فرمت مجله

ثبت سفارش تنظیم مقاله به فرمت مجله

چنانچه تمایل دارید مقاله شما طبق فرمت مجله خاصی آماده گردد، مترجمان موسسه البرز می توانند این کار را برای شما انجام دهند. دستورالعمل نوسیندگان مجله به طور کامل مطالعه شده و مقاله طبق فرمت مجله آماده می گردد. برای ارسال سفارش، یک ثبت سفارش ویرایش مقاله ثبت نمایید. در حین ارسال سفارش خود، تیک " آماده سازی مقاله طبق فرمت مجله" را بزنید. 

تنظیم مقاله به فرمت مجله چیست؟

منظور از تنظیم مقاله طبق فرمت مجله رعایت تمام نکاتی است که در بخش دستورالعمل نویسندگان مجله ذکر شده است. یکی از مراحل مهم در تدوین مقاله، تنظیم مقاله بر اساس فرمت مجله است. این کار به منظور یکنواختی و هماهنگی مقالات چاپ شده در مجله صورت می­ گیرد و تا زمانی که فرمت­ بندی مقاله به درستی انجام نشود، امکان رفتن به مراحل بعدی و چاپ در مجله را نخواهد داشت. اگر فرمت مجله را رعایت نکرده باشید، مجله مقاله را برگشت می زند تا ابتدا فرمت مجله را رعایت کنید تا بعد از آن بتواند وارد پروسه داوری گردد.
فرمت­ بندی دقیق و درست مقاله مطابق با دستورالعمل مجله به شما کمک می­ کند تا بتوانید مقاله خود را با سرعت بالاتری به مرحله پذیرش نهایی برسانید. موارد متعددی هستند که باید در تنظیم مقاله به فرمت مجله مدنظر قرار گیرند که در ذیل به اختصار به آنها اشاره می­گردد.

اهمیت تنظیم مقاله طبق فرمت مجله

هر کدام از مجلات علمی، دستورالعمل ­های مشخصی برای نحوه آماده­ سازی مقاله دارند. مقاله باید مطابق با مشخصات بیان شده در این دستورالعمل تهیه گردیده و ثبت شود. اگر این دستورالعمل­ ها رعایت نشود، ادیتور مجله از شما می­خواهد که مقاله را به فرمت مجله درآورده و مجدداً ارسال کنید و این امر می­ تواند پروسه داوری و پذیرش مقاله را طولانی کند. پس از نگارش یا ترجمه مقاله، می بایست بخش دستورالعمل مجله مطالعه شده و نکات مد نظر مجله روی مقاله اعمال گردد.
علاوه بر طولانی تر شدن پروسه داوری، قطعا اینکه فرمت مجله رعایت نشده باشد، روی دید ادیتور مجله تاثیر منفی دارد. خودتان را جای ادیتور مجله بگذارید. وقتی می بینید که نویسنده فرمت مجله که یک امر ساده و پیش پا افتاده است را رعایت نکرده است، ایا پیش خود نمی گویید که نویسنده مقاله وقت کافی به این مقاله اختصاص نداده است؟



 

الزویر

 

قیمت تنظیم مقاله به فرمت مجله

قیمت بردن مقاله به فرمت مجله متغییر است و به عوامل مختلفی همچون تعداد مراجع مقاله و همچنین استفاده یا عدم استفاده از Endnote برای رفرنس دهی و ... بستگی دارد. قیمت تنظیم مقاله طبق فرمت مجله بین 400 تا 800 هزار تومان است. 

مواردی که باید در تنظیم مقاله برای مجله رعایت شوند

نرم­ افزار مورد استفاده

رایج ­ترین نرم ­افزارهای مورد استفاده برای تدوین مقالات، نرم ­افزارهای Word و Latex هستند. با این حال، گاهی در دستورالعمل مجلات، تنها نسخه­ های خاصی از این نرم ­افزارها به عنوان نسخه­ های قابل قبول مطرح می­گردند.  

ساختار مقاله

نکته مهم دیگر در آماده ­سازی مقاله، ساختار مقاله است. مقالات را می­توان بر اساس مطالعات انجام شده به مقالات پژوهشی، مقالات مروری و letter تقسیم­ بندی کرد. معمولاً در دستورالعمل راهنمای نویسندگان برای هر کدام از این انواع مقالات، ساختارهای مشخصی برای هر کدام از این انواع مقالات در نظر گرفته می­شود.
علاوه بر این، محدودیت ­های خاصی از نظر تعداد کلمات قابل استفاده در مقاله یا تعداد عکس­ ها و جداول نیز در نظر گرفته می­شود. به عنوان مثال بر این اساس، وجود برخی بخش ­ها مانند چکیده، مقدمه، مواد و روش­ها، بحث و نتیجه ­گیری در مقالات پژوهشی الزامی می­باشد. حداکثر کلمات مجاز و نحوه شماره ­گذاری این بخش ­ها در دستورالعمل­ های آماده ­سازی مقاله تعیین می­گردد. به عنوان مثال در صورت عدم رعایت حداکثر کلمات مجاز، ثبت چکیده و در نتیجه ثبت نهایی مقاله امکانپذیر نخواهد بود. تمامی این موارد بیانگر این هستند که آماده ­سازی مقاله باید با دقت کافی صورت گیرد.

فرمت­گذاری مقاله

فرمت­گذاری مقاله در برخی مجلات به طور دقیق تعیین می­شود و یک ستونه یا دو ستونه بودن، نوع و اندازه فونت، فاصله بین خطوط و ... به طور مشخص باید رعایت گردد. از سوی دیگر، برخی از مجلات آماده ­سازی مجله در ساده­ ترین صورت ممکن را ترجیح داده و خود پس از پذیرش مقاله و در فرایند چاپ، فرمت­های لازم را اعمال می­کنند.
بنابراین ممکن است فرمت نهایی مقاله چاپ شده، با فرمتی که در دستورالعمل ­های ارائه شده برای نویسندگان ذکر شده کاملاً متفاوت باشد. این امر می­تواند به علت تسهیل در مطالعه مقاله طی فرایند داوری باشد. در نتیجه، آماده­ سازی مقاله بر اساس مقالات پیشین چاپ شده در مجله، لزوماً رویکرد درستی نخواهد بود و فرمت درخواست شده در دستورالعمل راهنمای نویسندگان باید مدنظر قرار گیرد.

اطلاعات صفحه اول مقاله

صفحه اول مقاله، شامل عنوان مقاله، نام و نشانی نویسندگان، ایمیل و آدرس نویسنده مسئول می­باشد. جزئیات آماده ­سازی این صفحه مانند نوع و اندازه فونت، ترتیب قرار گرفتن مطالب، نحوه انتساب نشانی به نویسندگان در دستورالعمل ارائه شده در هر مجله مشخص می­گردد.

آی تریپل ای

نکات مهم مقاله (Highlight)

ارائه این بخش در برخی مجلات الزامی و در برخی مجلات اختیاری است. با این حال، این بخش یکی از بخش ­های مهم مقاله است که یک دید کلی را با کمترین جملات راجع به کار شما ارائه می­کند. فرمت­ گذاری این بخش از جمله تعداد نکات قابل ارائه و تعداد حروف قابل استفاده در هر نکته باید بر اساس دستورالعمل مجله موردنظر انجام گردد.

کلمات کلیدی مقاله

ارائه کلمات کلیدی، به منظور جستجوی آسان مقالات صورت می­گیرد. معمولاً تعداد کلمات کلیدی مورد استفاده محدود است و در دستورالعمل راهنمای نویسندگان تعیین خواهد شد. 

معادلات ریاضی مقاله

معادلات مطرح شده در مقاله باید تحت نر­م ­افزارهای مورد تایید مجله نوشته شوند و قابل ویرایش باشند که معمولاً دو افزونه word equation یا mathtype مورد پذیرش می­ باشند. همچنین شماره گذاری معادلات باید بر اساس دستورالعمل مجله تنظیم گردد.

شکل­ های مقاله

در مجلات، دستورالعمل ­های مشخصی برای آماده­ سازی شکل­ها وجود دارد از قبیل تعداد شکل­ های مجاز، ابعاد شکل، اندازه و حروف­ گذاری شکل، طریق نامگذاری و زیرنویس شکل، مکان قرارگیری شکل در داخل متن مقاله یا در انتهای مقاله.
همچنین تصاویر قرار گرفته در مقاله، باید فرمت مشخصی از میان فرمت­ های مجاز مطرح شده در دستورالعمل راهنمای نویسندگان در هر مجله را داشته باشند. رعایت تمامی این موارد مستلزم مطالعه دقیق دستورالعمل ارائه شده برای هر مجله است.

جداول مقاله

در مورد جداول نیز باید نکات مشخصی که در دستورالعمل هر مجله بیان شده رعایت گردند. از جمله این موارد می­توان به نحوه ترسیم جدول، عنوان جدول، نحوه انتساب جدول، مکان قرارگیری جدول در داخل متن یا انتهای مقاله، اندازه و نوع فونت عنوان جدول.

مراجع مقاله

یکی از مهم­ترین بخش ­های هر مقاله که باید مطابق با فرمت هر مجله آماده ­سازی گردد، بخش مراجع است. این کار به دو قسمت تقسیم می­شود: ارجاع درون متن و فهرست مراجع.

ارجاع درون متن

ارجاعات در درون متن به روش ­های گوناگون صورت می­گیرد. رایج­ ترین روش­ های ارجاع عبارتند از: شماره­ گذاری که به ترتیب ارجاع درون متن صورت می­گیرد و ارجاع بر حسب نام خانوادگی نویسندگان و سال انتشار مجله یا کتاب. هر مجله، بنا به صلاحدید خود یکی از این روش­های ارجاع را برگزیده و در بخش دستورالعمل­ راهنمای نویسندگان ارائه کرده است.
جزئیات دقیق این ارجاع در مجلات مختلف می­ تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر به مقاله ­ای ارجاع می­دهید که سه نویسنده دارد، ممکن است مجله ­ای از شما بخواهد که در ارجاع درون متن، نام خانوادگی هر سه نویسنده به همراه سال انتشار درون پرانتز نوشته شود، اما در مجله دیگری خواسته شود که تنها نام خانوادگی نویسنده اول به همراه کلمه
et. al و پس از آن سال انتشار مقاله درون پرانتز ذکر گردد. بنابراین باید این بخش به دقت و مطابق با دستورالعمل هر مجله آماده ­سازی گردد.

فهرست مراجع

فهرست مراجع نیز باید بر اساس ارجاعات درون متن، به صورت شماره­ گذاری یا به ترتیب حروف الفبا آماده گردد. نحوه ارجاع به مراجع مورد استفاده از جمله مقالات چاپ شده در مجلات، کتاب، مطالب کنفرانسی، پایان­نامه، صفحات وب و ... به صورت دقیق در دستورالعمل راهنمای نویسندگان مشخص می­گردد.  
مثلاً مواردی که باید در ارجاع به یک مقاله چاپ شده در مجله مشخص بیان گردند عبارتند از نام نویسندگان، عنوان مقاله، نام کامل یا اختصاری مجله، سال انتشار، شماره جلد و صفحات و
DOI مختص هر مقاله یا در ارجاع به یک کتاب­ باید مواردی مانند نام نویسندگان، عنوان کتاب، انتشارات، سال چاپ و صفحات مورد ارجاع بیان گردند.  
سبک ارجاع در هر مقاله بر اساس ترتیب قرارگیری این مشخصات متفاوت خواهد بود. این فهرست را می­توان به صورت دستی یا به کمک افزونه ­های موجود برای ارجاع مقالات مانند
End Note انجام داد.
معمولاً آماده ­سازی دقیق فهرست مطالب یکی از مهمترین و زمانبرترین بخش ­های آماده ­سازی مقاله طبق فرمت مجله می­باشد.

ضمیمه مقاله

در صورتی که مجله مد نظر از لحاظ تعداد شکل­ ها و جداول قابل استفاده در متن اصلی مقاله یا تعداد کلمات مورد استفاده محدودیت قائل شود، می­توان برخی از این تصاویر را که دارای درجه اهمیت کمتری هستند، تحت یک ضمیمه تکمیلی ارائه کرد. نحوه ارجاع به مطالب ضمیمه، شماره­ گذاری معادلات، شکل­ ها و جداول ضمیمه باید بر اساس فرمت مدنظر مجله انجام شود.

مطالب مطرح شده بیانگر این هستند که آماده­ سازی مقاله بر اساس فرمت مجله، یک کار تخصصی دقیق و ظریف است که نیاز به مطالعه دقیق دستورالعمل و پیاده ­سازی آن دارد و تجربیات پیشین در این زمینه می­تواند به آماده ­سازی دقیق­تر مقاله کمک کرده و روند داوری مقاله شما را تسریع کند.
همچنین آماده­ سازی دقیق مقاله بر اساس دستورالعمل مجله می­تواند بیانگر دقت شما در تهیه مقاله بوده و نظر مثبت ادیتور برای پذیرش اولیه مقاله و ارسال آن برای داوری علمی را جلب کند.

اشپرینگر



این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

راهنما ي ثبت سفارش آنلاین ترجمه ترجمه مقاله تخصصی ویرایش مقاله انگلیسی راهنماي ثبت سفارش ویرایش مقاله ISI ترجمه متن توسط مترجمان حرفه ای قیمت ترجمه متن مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به انگلیسی حق مالکیت معنوی دانلود مقالات ترجمه شده رایگان
نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

سوالات متداول تنظیم مقاله به فرمت مجله

هر مجله ای دستور العملی برای نویسندگان مقاله در نظر گرفته است. منظور از اماده سازی مقاله طبق فرمت مجله این است که این نکات روی مقاله اعمال گردد.
بله. رفرنس دهی طبق فرمت مد نظر مجله انجام می شود.
یک ثبت سفارش نموده و گزینه ویرایش مقاله را انتخاب کنید. سپس گزینه " آماده سازی مقاله طبق فرمت مجله" را تیک بزنید.
نسخه کامل مقاله به فرمت word، فایل دستور العمل مجله و یا لینک وبسایت مجله
آماده سازی مقاله کلیه رشته های دانشگاهی پذیرفته می گردد.
Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید