مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن

رشته هندسی معدن دارای دو گرایش اكتشاف و استخراج معدن است. دانشجویان اكتشاف معدن درباره‌ی مكانیك سنگ، زمین‌شناسی ساختمانی، ژئوفیزیك (اكتشافات زمین از طریق فیزیك) و زمین‌شناسی معدنی مطالعه می‌كنند و دانشجویان گرایش استخراج در زمینه‌ی فعالیت‌های مختلف معدنی از قبیل حفاری، آتش‌باری، نگهداری، ترابری و اصول طراحی معدن و فرآورده‌های مواد معدنی آموزش می‌بینند. در واقع گرایش اكتشاف، با رشته‌ی زمین‌شناسی و گرایش استخراج، با رشته‌های عمران، متالورژی و شیمی معدنی در ارتباط نزدیك است. مهندسی معدن تنها محدود به اكتشاف و استخراج معدن نیست، بلكه قلمرو فعالیت این رشته، بسیار وسیع‌تر از كار در معدن است. برای مثال یك مهندس معدن می‌تواند به اكتشاف ساختاری بپردازد؛ یعنی برای اطلاع از وضعیت زمین یك‌سری تحقیقات و عملیات زمین‌شناسی انجام دهد و این كار برای ساختن یك ساختمان بزرگ، شهرك، كارخانه یا ایجاد راه‌ها و بزرگراه‌ها ضروری است؛ زیرا باید در آغاز از ویژگی‌های فیزیكی و مكانیكی زمین مورد نظر اطلاع داشت و سپس بر اساس آن، ساختمان را طوری ساخت كه نشست نامتقارن نکند و پی طبیعی آن بتواند سنگینی باری را كه بر آن وارد می‌شود تحمل كند. رشته مهندسی معدن یکی از رشته های برکاربرد در صنایع است. این رشته در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش استخراج و اکتشاف است. دروس این رشته به دلیل تنوع بالایی که دارند نسبت به بعضی رشته­های مهندسی سخت­ترهستند در واقع در این رشته شما به عنوان یک دانشجو باید یک سری دروس زمین شناسی نه به طور خاص و دروس تخصصی مهندسی معدن و مخلوطی از دروس مفهومی مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی مواد را بگذرانید. همچنین تعداد واحدهای آزمایشگاهی، بازدیدهای علمی و کارآموزی در این رشته بالا می باشد. گرایش­های کارشناسی ارشد مهندسی معدن دارای 4 گرایش استخراج معدن، اکتشاف معدن، مکانیک سنگ، فرآوری مواد معدنی می باشد و به دلیل بالا بودن تعداد منابع امتحانی آزمون و ظرفیت کم پذیرش، قبول شدن نسبت به دیگر رشته ها سخت­تر و دشوار­تر و برای قبول شدن باید تلاش وافری داشت. همچنین دانشجویان رشته مهندسی معدن به راحتی و به دلیل طی کردن دروس مهندسی عمران در این رشته  نیز می توانند قبول شوند.

شما دانشجویان و اساتید گرامی تمامی گرایش های مهندسی معدن می توانید خدمات ترجمه متون تخصصی معدن، ترجمه مقالات ISI معدن و ویرایش مقالات ISI معدن را از ما بخواهید. ما با جمع آوری گروهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی گرایش های مختلف رشته مهندسی معدن، امكان ارائه خدمات ذكر شده را با بهترین كیفیت فراهم كرده ایم قطعا خدمات یاد شده، باید توسط دانشجویان یا فارغ التحصیلان تحصیلات تكمیلی رشته مهندسی معدن انجام گیرد. ما این امكان را برای شما دانشجویان و اساتید محترم فراهم كرده ایم تا ترجمه متون تخصصی معدن، ترجمه مقالات ISI معدن و ویرایش مقاله ISI معدن را با كیفیت مطلوب انجام دهید. 


تعداد بازدید : 55808


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
Bubble break-up and the role of frother and salt ترجمه مقاله ای اس ای فوق رو میخواستم.

پاسخ ها به این پیام

مدیر سایت 11:34:35 1393/04/22
لطفا ثبت نام نموده و پس از ورود به صفحه کاربری خود، اقدام به ثبت سفارش ترجمه وارسال مقاله مورد نظر جهت قیمت گذاری، نمایید.

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی معدن
ثبت سفارش جدید