ژئوفيزيك و هواشناسی

ژئوفیزیک و هواشناسی

ژئوفیزیك‏ به‏ مفهوم‏ عام‏ شامل‏ فیزیك‏ زمین‏، جو و اقیانوس‏هاست و علم ژئوفیزیك به مطالعه کمّی خواص مختلف فیزیکی زمین با روشهای لرزه ای، مغناطیسی، گرانشی و الکتریکی می‌پردازد. با استفاده از این نتایج کمی می‌توان به مطالعهٔ خصوصیت‌های فیزیکی و رفتار پوسته و در برخی موارد جبه و هسته زمین پرداخت. لذا می‌توان این علم را پلی بین فیزیک و زمین‌شناسی دانست که از تکنیک‌ها وتئوری‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر استفاده می كند. ژئوفیزیك مانند سایر گرایشات میان رشته ای، در واقع پلی است از فیزیك به زمین شناسی. این رشته بیشتر درباره لایه های مختلف زمین، فشارهای وارد بر هریك از طرف سطوح دیگر و نتایج این برهم كنش ها بحث می كند. مواردی نظیر چگونگی پیدایش كوهها، قاره ها و ناهمواریها از جمله مباحث مطرح در این رشته می باشد. همچنین به بررسی جامع موضوعات مر بوط به زلزله، چگونگی پیدایش، عوامل موثر، زلزله نگاری و ... می پردازد. اكتشافات ژئوفیزیكی، لرزه نگاری و مطالعات لرزه‌ای سدها ، مطالعات ژئوفیزیك كارخانه‌ها و نیروگاه‌ها، دریافت و جمع‌آوری اطلاعات مراکز علمی مربوط در ثبت زمین‌لرزه و پردازش این اطلاعات و نیز بررسی و تحلیل پیش‌نشانگرهای زمین‌لرزه و امكان‌سنجی پیش‌بینی وقوع و یا عدم وقوع آن  نیز در این رشته بررسی می شود. این رشته در مقاطع تحصیلات تكمیلی دارای گرایش های  زلزله شناسی، لرزه شناسی، مغناطیس سنجی، گرانی سنجی و ژئوالكتریك می باشد.

هواشناسی‌، اطلاعات‌ پایه‌ای‌ و متنوعی‌ درباره‌ انواع‌ پدیده‌های‌ جوی‌ و برخورد علمی‌ با آنها ارائه‌ می‌دهد و همچنین‌ با مطالعه‌ دینامیک‌ وضعیت‌ هوا می‌توان‌ بررسی‌ کرد که‌ شرایط‌ هوا چگونه‌ تغییر کرده‌ و چه‌ پارامترهایی‌ برای‌ ایجاد این‌ تغییر لازم‌ است‌؟

گروه ژئوفیزیك و هواشناسی دپارتمان علوم پایه ما در جهت ارائه خدمات به جامعه دانشگاهی این رشته تشكیل شده است. شما جامعه دانشگاهی كلیه گرایش های ژئوفیزیك و هواشناسی می توانید ترجمه متون تخصصی ژئوفیزیك و هواشناسی ، ترجمه مقالات ISI ژئوفیزیك و هواشناسی و ویرایش مقاله ISI ژئوفیزیك و هواشناسی را به ما بسپارید. ما با جمع آوری گروهی از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تكمیلی گرایش های مختلف ژئوفیزیك و هواشناسی كه سابقه نگارش مقاله ISI را دارند، امكان ارائه خدمات ذكر شده را با بهترین كیفیت فراهم كرده ایم. قطعا خدمات ترجمه متون تخصصی ژئوفیزیك و هواشناسی ، ترجمه مقالات ISI ژئوفیزیك و هواشناسی و ویرایش مقالات ISI ژئوفیزیك و هواشناسی باید توسط دانشجویان یا فارغ التحصیلان تحصیلات تكمیلی این رشته انجام گیرد. ما این امكان را برای شما دانشجویان و اساتید محترم فراهم كرده ایم تا ترجمه متون تخصصی ژئوفیزیك و هواشناسی، ترجمه مقالات ISI ژئوفیزیك و هواشناسی و ویرایش مقاله ISI ژئوفیزیك و هواشناسی را با كیفیت مطلوب انجام دهید. امید است كه خدمات ما مورد توجه جامعه دانشگاهی ژئوفیزیك و هواشناسی ایران قرار بگیرد.


تعداد بازدید : 31709


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان علوم پايه > ژئوفيزيك و هواشناسی
ثبت سفارش جدید