مهندسي نساجی

رشته مهندسی نساجی

صنعت نساجی مسئولیت تولید انواع منسوجات اعم از انواع پوشاک، کف پوش ها مثل فرش و موکت و منسوجات مورد استفاده در صنایع دیگر را بر عهده دارد. این صنعت شامل بخشهای مختلفی می شود که از آن جمله می توان به کارخانه ی ریسندگی، بافندگی،تولید فرش ماشینی و موکت و همچنین کارخانه های تکمیل کننده این کالاها مثل رنگرزی و چاپ و کارخانه های تولید الیاف مصنوعی مثل نایلون و پلی پروپیلن اشاره کرد. در نتیجه مهندسی نساجی رشته ای است که دانش و توانایی لازم را برای اداره بخشهای مختلف این صنعت به دانشجویان می دهد.  هدف از ایجاد این رشته، تربیت افراد متخصص به منظور بهره‌برداری از صنایع نساجی است. در صنعت نساجی الیفاف به نخ و نخ به منسوجات تبدیل می‌شوند. منسوجات حاصل از این صنعت، صرفا به پوشاک و زیراندازها محدود نمی‌شود، بلکه بخش زیادی از آن‌ها که دارای مصارف فنی، صنعتی و مخابراتی... می‌باشند. در ایران این رشته برای اولین بار در دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در سال 1337 شروع به فعالیت کرد است. در ایران دانشجویان رشته مهندسی نساجی می‌توانند در مقاطع کارشناسی(لیسانس)، کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) و دکتری تحصیل کنند. این رشته دارای دو گرایش می‌باشد که عبارتند از: مهندسی نساجی- تکنولوژی نساجی، مهندسی نساجی- شیمی نساجی و علوم الیاف.

گروه مهندسی نساجی دپارتمان فنی و مهندسی ما جهت ارائه خدمات مربوط به ترجمه متون تخصصی مهندسی نساجی( ترجمه انگلیسی به فارسی)، ترجمه مقالات ISI نساجی (ترجمه فارسی به انگلیسی) و ویرایش مقالات ISI نساجی تشكیل شده است. اعضای گروه عمران دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تكمیلی رشته مهندسی نساجی می باشند كه تجربه فراوانی  در زمینه ترجمه و ویرایش متون و مقالات رشته نساجی دارند. شما دانشجویان رشته مهندسی نساجی می توانید برای داشتن یك ترجمه دقیق و تخصصی، كار ترجمه متون و مقالات نساجی خود را به این گروه بسپارید.

همچنین امکان دانلود مقالات ترجمه شده رشته مهندسی نساجی، کتاب ها و جزوات مهندسی نساجی، تحقیق، پروژه و مقالات فارسی رشته مهندسی نساجی میسر است.


تعداد بازدید : 54701


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسي نساجی
ثبت سفارش جدید