مجموعه مهندسی منابع طبيعی

رشته مهندسی منابع طبیعی

کارشناسان منابع طبیعی با بررسی علم اکولوژی، حل مسائل زیست محیطی،‌ ارائه طرح‌های عملی برای حفظ و توسعه پوشش گیاهی، بهره‌برداری صحیح از اراضی مطابق با قابلیت‌ آنها، توسعه فعالیت آبخیزداری و مدیریت آب و خاک، تلاش می‌کنند تا حفظ و مدیریت منابع طبیعی را محقق سازند. این رشته در مقطع کارشناسی دارای 5 گرایش محیط زیست، مرتع و آبخیزداری، جنگلداری، شیلات و علوم و صنایع چوب و کاغذ است.

گرایش محیط زیست یک رشته چند بخشی یا بین رشته‌ای است و آمیخته‌ای از علوم بیولوژی، اکولوژی، فیزیک، شیمی، ریاضی، آمار،‌ اکولوژی کاربردی و جغرافیا می‌باشد. این گرایش تلاش می‌کند تا بین محیط انسان یا محیط شهری و محیط فراشهری مثل مرتع، جنگل و ... پل بزند تا بشر با استفاده از دانش روزافزون خود به نحوی عمل کند که با نیازها و امیدهایش هماهنگی بیشتری داشته باشد و در نهایت زندگی بهتری رابرای خود و آیندگان فراهم سازد. همچنین تلاش می‌کند تا با ارائه دانش و آگاهی‌های لازم درباره اکولوژی حیات وحش، اکولوژی دریاها، نحوه آلودگی محیط‌زیست، نحوه طراحی پارک‌های ملی و جنگلی و ... به حمایت و حفاظت از محیط‌زیست و حل مشکلات زیست‌ محیطی بپردازد.

جنگل‌داری عبارت است از مجموعه‌ای از علوم و فنون كه برای شناخت جوامع مختلف جنگلی و آگاهی از كیفیت و كمیت آن‌ها، تربیت، پرورش و بهره‌برداری مستمر از تولیدات جنگلی، روش‌های مختلف قطع و استحصال و حمل درختان قطع‌شده و بالاخره حفاظت، احیا و توسعه‌ی مناطق جنگلی به عنوان تولیدكننده‌ی ماده‌ی اولیه (چوب) و تعدیل و تنظیم‌كننده‌ی شرایط آب و هوایی و خاكی به كار گرفته می‌شوند.

دوره‌ی كارشناسی شیلات شامل برنامه‌های آموزشی مشخصی است كه دانشجویان با علوم مختلف بیولوژی جانوری و گیاهی و اكولوژی دریایی به عنوان منابع اصلی و زیربنایی شیلات آشنا می‌شوند و به شناخت آبزیان داخلی (آب شیرین) و دریایی و نحوه‌ی تكثیر این‌گونه آبزیان خواهند پرداخت و بالاخره مسایل مربوط به صید و صیادی و فراورده‌های آبزیان را خواهند آموخت.

علوم و صنایع چوب و كاغذ، مجموعه‌ی علوم و فنونی است كه با فراگیری آن‌ها دانشجویان در زمینه‌ی نحوه‌ی رویش و تولید چوب و عوامل مؤثر بر آن، خصوصیات ساختمانی و طبقه‌بندی و درجه‌بندی چوب‌ها و كاغذها، خواص فیزیكی، مكانیكی، شیمیایی و كاربردی چوب و كاغذ و تولیدات آن‌ها آگاهی لازم را كسب می‌كنند.

مرتع و آبخیزداری به مجموعه‌ای از علوم و فنون گفته می‌شود كه برای تربیت افرادی برای شناخت جوامع گیاهی، عوامل زمین، عوامل اقلیمی آب و خاك، دام و علت‌های تخریب و فرسایش مراتع و آب‌خیزها، صحراها و نیز اصلاح و توسعه‌ی مراتع و آب‌خیزها (به عنوان منابع طبیعی تولید علوفه و آب) به كار می‌رود.

رشته مهندسی منابع طبیعی در مقطع کارشناسی ارشد دارای دو گرایش دیگر شامل مدیریت و همزیستی بیابان و بیابان زدایی نیز می باشد.

گروه منابع طبیعی ما جهت ارائه خدمات مربوط به رشته های مهندسی منابع طبیعی تشکیل شده است. اعضای این گروه دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های مختلف مهندسی منابع طبیعی هستند. خدمات گروه منابع طبیعی شامل: ترجمه متون تخصصی منابع طبیعی، ترجمه مقالات ISI منابع طبیعی و ویرایش مقالات ISI منابع طبیعی می باشد. شما می توانید ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی کلیه متون مربوط به رشته مهندسی منابع طبیع را به دست گروه منابع طبیعی ما بسپارید تا از ترجمه ای دقیق و تخصصی بهرمند گردید.

علاوه بر خدمات یاد شده، شما دانشجویان محترم رشته منابع طبیعی می توانید مقالات ترجمه شده، مقالات فارسی، تحقیق، پروژه، کتاب و جزوات رشته های منابع طبیعی را دانلود کنید.


تعداد بازدید : 42478


نظرتان در مورد این صفحه چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
بسیار مفید است. با تشکر

Skip Navigation Links صفحه اصلی > دپارتمان های موسسه ترجمه البرز > دپارتمان کشاورزی > مجموعه مهندسی منابع طبيعی
ثبت سفارش جدید