Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ساختار سیستم تولید مثل، توسعه و نحوه ی عمل آن در سر پایان با تعیین یک مقیاس کلی جدی برای مراحل بلوغ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ساختار سیستم تولید مثل، توسعه و نحوه ی عمل آن در سر پایان با تعیین یک مقیاس کلی جدی برای مراحل بلوغ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Northwest Atlantic Fishery Science
سال انتشار
1992
کد محصول
1000163
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

اشکال اصلی ساختار سیستم تولید مثل، توسعه و نحوه ی عمل آن در سرپایان ((Cephalopods با استفاده از مشاهدات شخصی و مطالعات مستمر شرح داده شده است. این ساختار، یک نوع در جنس نر و سه نوع در جنس ماده را در بر می گیرند. این ساختار، مبنایی برای آزمون جهت گیری های تکاملی ممکن در توسعه ی سیستم های تولید مثلی و در استراتژی های تولید مثلی در میان سر پایان و برای توسعه ی یک مقیاس کلی برای مراحل بلوغ در جنس های نرو ماده می باشد. توسعه ی سیستم تولید مثل، در دو فاز انجام می شود. فاز نخست، تمایز سلولهای جنسی، رشد و مراحل دستیابی به بلوغ (به عبارت دیگر، مراحل دوره ی جوانی یا ابتدای رشد و تجمع فیزیولوژیکی). مرحله ی دوم بعد از بلوغ سلولهای جنسی اغاز می شود. این مرحله، انتقال و تجمع در بخش های مختلف سیستم تولید مثل و ورود آنها به کیسه های منی (اسپرماتوفر) در جنس نر و تخمها با پوشش حفاظتی در جنس ماده را در بر می گیرد. مشخص شد که گونه های دارای دوره ی زندگانی متفاوت در میان هر راسته، دارای سیستم های تولید مثلی مشابهی هستند. یک مقیاس اصلی از هر هدف مرحله ی بلوغ در سرپایان، هم توسعه داده شد. ویژگی های مشخصی از هر مرحله، شرح داده شده و با ارائه ی توصیفی ازساختار غده ی جنسی تکمیل می شود. در فاز نخست از توسعه ی سیستم تولید مثل، مراحل بلوغ، به وسیله ی میزان توسعه ی غدد جنسی و غدد ترشحی پیرامونی (جانبی) تشخیص داده می شود. در فاز دوم، مراحل بلوغ به وسیله ی وضعیت سلولهای جنسی بالغ، به ویژه به وسیله ی انتقال آنها و جایگاه آنها در بخش های مختلف سیستم تولید مثل تا زمان تخم ریزی، تشخیص داده می شوند.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-مواد و روشها

3-ساختاردستگاه تولید مثل

4-رسیدن به بلوغ کامل فیزیولوژیکی، مرحله ی در حال بلوغ  عملکردی و بلوغ کامل عملکردی

5-انواع استراتژی های تولید مثلی و تکامل آنها

6-مقیاس کلی مراحل بلوغ

7-نکات مهم    

1-مقدمه

ساختار سیستم تولید مثل در جنس های نر و ماده ی سرپایان، معمولا در تشریح گونه های جدید مورد بررسی قرار می گیرد. تاکنون چندین مقاله در مورد ساختار سیستم تولید مثل در راسته های سرپایان ارائه شده است (Arnold & Williams – Arnold 1977. Wells & Wells, 1977, Nesis, 1982). توسعه و عملکرد سیستم تولید مثل کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. شرح کلی آن تنها برای دوازده عدد از گونه های تجاری مهم، به ویژه Ommastrephidae و Loiginicidae  مانند lllex illecabrosus (Durwad 1979, Burukovesky., MS 1984) و Lollgo opalescens (Fields 1965, Grieb & Beeman 1978) در دسترس است.

تکامل سیستم های تولید مثلی در سرپایان، همانند استراتژی های تولید مثلی آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. استراتژی های تولید مثلی به وسیله ی von Boletzky (1981, 1986) مورد مطالعه قرار گرفت، اما در بیشتر مطالعات اخیر در مورد Paleontology (فسیل شناسی) و Neonatology (بررسی جانوران منقرض نشده)، هیچ گونه توجهی به تکامل سیستم تولید مثلی سرپایان نشده است.

مقیاس های متنوعی برای تعیین مرحله ی بلوغ سرپایان ارائه شده است (Juanico 1983). به طور سنتی، دانشمندان از این معیارها استفاده کرده اند. معیارهای لازم برای تقسیم کردن پروسه های توسعه ی سلولهای جنسی و تبدیل آن به حالت بالغ، معمولا کاراکترهای جنسی پیچیده ای را در بر می گیرد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Cephalopods

ثبت سفارش جدید