Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " سخت شدن بلوک های خاک رس در طول چرخه های انجماد و ذوب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سخت شدن بلوک های خاک رس در طول چرخه های انجماد و ذوب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Applied Clay Science
سال انتشار
2012
کد محصول
1000560
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
369 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

با توجه به فقدان منابع مرتبط با رفتار   بلوک های خاک رس در معرض چرخه های انجماد ، ذوب، کار اکتشافی در این بلوک به منظور مطالعه اثرات چرخه انجماد ذوب در خواص مکانیکی آنها انجام شده است.  از آنجا که بلوک ها  تثبیت شده نیستند ، روش ها بطور  مرسوم برای چرخه های انجماد ، ذوب بکار برده میشود، به گونه ای که در آن نمونه ها غوطه ور شده  و ، با این  مورد مطالعه سازگار میشوند: نمونه ها  با قرار گرفتن در یک محیط مرطوب به مدت 1 هفته ( 20 ° C و 95٪ (RH  (رطوبت نسبی )  مرطوب شده  و پس از آن بدون هیچ گونه رطوبت مجدد بین چرخه  ها  در معرض  چرخه انجماد ذوب قرار میگیرند . تغییرات وزن و سرعت موج متراکم نشان داد که چرخه های انجماد ، ذوب   منجر به خشک شدن نمونه ها میشود  . عواقب ناشی از این چرخه ها در خصوصیات بلوک های خاک خشکی و سخت شدن نمونه ها میباشد .  این سختی توسط مطالعه خصوصیات مکانیکی بلوک های خاک رس (مدول ها و مقاومت فشاری  ) مشخص شد.

مقدمه
زمین یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و هنوز هم به طور گسترده در بسیاری از کشور های جهان مورد استفاده قرارمی گیرد. حتی امروزه ، یک سوم از جمعیت انسانی در خانه های خاکی زندگی می کند که  در کشورهای در حال توسعه این رقم بیش از نیم است . (   Minke ، ( 2006  در کشورهای پیشرفته، به عنوان مثال، در جنوب غربی فرانسه، خاک عمدتا  برای ساخت و ساز تا سال 1870   مورد استفاده قرار گرفت  . پس از این تاریخ ، سیمان توسعه پیدا کرد و برای ساخت و ساز ترجیح داده شد  .  با این حال ، در 20 سال گذشته ، خاک به عنوان ماده مرتبط با ساخت و ساز در اقتصادهای پیشرفته و به خصوص در کشورهای اروپایی نظیر آلمان ، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا و یا در کشورهای جدید صنعتی مانند هند در نظر گرفته میشود  . دلایل متعددی برای این جاذبه جدید از مصالح ساخت و ساز در کشورهای صنعتی وجود دارد اما مهم ترین دلایل تاثیر کم این مواد بر محیط زیست و تنظیم شرایط هیدروترمال آب و هوا در محیط داخلی است . با علاقه زیادی که اخیر در توسعه پایدار شکل گرفته ، ساخت و ساز های خاکی بسیار جذاب شده اند .  نتیجه این علاقه ، ظهور مطالعات علمی در مصالح ساخت و ساز در 20 سال گذشته بوده است. با این حال، تعداد این مطالعات نسبتا کم بوده و مطالعات اصلی در مقاله اخیر توسط  Kouakou و مورل (2009) خلاصه شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Clayey soil blocks
Freezing–thawing cycles
Hardening
Desiccation

ثبت سفارش جدید