Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پليمر " با موضوع " پلیمریزاسیون بچ امولسیونی وینیل کلراید : کاربرد طرح آزمایشی به منظور بررسی اثرات متغیرهای اجرایی بر اندازه ذرات و توزیع اندازه ذرات " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پلیمریزاسیون بچ امولسیونی وینیل کلراید : کاربرد طرح آزمایشی به منظور بررسی اثرات متغیرهای اجرایی بر اندازه ذرات و توزیع اندازه ذرات
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Applied Polymer Science
سال انتشار
2009
کد محصول
1000618
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، تاثیر متغیرهای عامل بر اندازه ذرات (PS) و توزیع اندازه ذرات (PSD) امولسیون پلی (وینیل کلراید) در راکتور بچ با استفاده از روش طراحی تجربی تاگوچی مورد بررسی قرار گرفت . متغیرها شامل :  دما (T)، آب به نسبت وزن مونومر (R)، غلظت آغازگر ([I]) و امولسیفایر ([E])، و سرعت تحریک (S) میباشد . میکروسکوپ الکترونی با  با نرم افزار بررسی تصاویر برای تعیین PS و PSD مورد استفاده قرار گرفت . بررسی  آماری نتایج نشان داد که PS امولسیون پلی (وینیل کلراید) به شدت بر غلظت امولسیفایر و آغازگر بستگی دارد، در حالی که عوامل دیگر هیچ اثر قابل توجهی در طیف وسیعی از سطوح که در این مطالعه مورد بررسی قرارگرفتند ندارند . به جز غلظت آغازگر، همه عوامل تاثیر مهمی بر PSD (بترتیب اهمیت : S> R> T> [E]) دارند .این موضوع بیان کننده  نفوذ بیشتری نسبت به دما در سرعت تحریک PSD که انعقاد جریان غالب بر انعقاد براونی در این سیستم است  . شرایط مطلوب نسبی برای کاربرد خمیر معمولی نیز با استفاده از معیارهای ارزیابی به طور کلی مشخص شد.

1-مقدمه

اندازه ذرات (PS) و توزیع اندازه ذرات (PSD) در پلیمریزاسیون امولسیونی وینیل کلراید، دو ویژگی مهم موثر بر فرآیندپذیری لاتکس، و کیفیت نهایی محصول میباشند . یکی از معمولی ترین اشکال کاربردی امولسیون پلی (وینیل کلراید ) (E-PVC) پلاستیسول (پراکندگی پایدار ذرات E-PVC در پلاستیسایزر ) میباشد . خواص کاربردی پلاستیسول هایی مانند رئولوژی و تشکیل فیلم به شدت وابسته به PS و PSD است . ذرات کوچک  موجود در پلاستیسول در محیط هایی با ویسکوزیته بالا نتیجه میشود ، در حالی که در کاربرد های خمیر (مانند تولید چرم مصنوعی) ، حضور ذرات بزرگ برای آماده سازی پلاستیسول با ویسکوزیته پایین ضروری است ، و PSD گسترده ای مطلوب میباشد . در پردازش E-PVC، وقتی که  پلاستیسول تا 180-200  C گرم می شود ، تحت دو فرایند قرار میگیرد ، که به عنوان ژل شدن و  همجوشی شناخته شده است. این نشان می دهد که نسبت ژل شدن با کاهش PS با توجه به فعل و انفعالات بین ذرات و پلاستیسایزر  افزایش میابد . علاوه بر این، شکل و توزیع اندازه مناسب بر پدیده همجوشی اثر میگذارد  که  اهمیت در عملکرد موثر پردازش دستگاه ها میباشد . در طول امولسیون پلیمریزاسیون ، PS و PSD با فعل و انفعالات  سه پدیده عمده ، به نام هسته ای ، رشد و تجمع ذرات پلیمر اداره میشوند . با وجودی که دوره هسته ای کاملا کوتاه است، تولید هسته ذرات در طی مراحل اولیه ی پلیمریزاسیون، نقش حیاتی را در تعیین اندازه متوسط ذرات (MPS) و لاتکس نهایی PSD  را ایفا میکند . فرض میشود که     PSDبه عنوان یک توالی از توزیع زمانی است که در آن ذرات پلیمری مختلف هسته دار میشوند .  چون مونومر وینیل کلراید (VCM) به مقدار کم محلول در آب است، هسته ذرات ، از طریق مکانیسم های همگن و ناهمگن رخ می دهد. ورود رادیکال  ها به میکل ها ، و سپس واکنش با مونومر منتشر شده ، منجر به هسته ناهمگن یا میکلار میشود ....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پليمر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پليمر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




emulsion polymerization
particle size distribution
poly(vinyl chloride)
electron microscopy

ثبت سفارش جدید