Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي نساجی " با موضوع " کاربرد روغن طبیعی روی پوشاک دنیم سبک وزن و آنالیز عملکرد چندمنظوره آن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد روغن طبیعی روی پوشاک دنیم سبک وزن و آنالیز عملکرد چندمنظوره آن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Indian Journal of Fibre & Textile Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1000693
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این مطالعه اجرای تکمیل کاربردی روی پوشاک دنیم با استفاده از روغن­ های طبیعی به منظور افزایش ارزش محصول نهایی است. پارچه­ های انتخاب شده برای تولید پوشاک دنیم، پارچه ­های %100 پنبه، پنبه/ پلی­استر، %100 تنسل و تنسل/ پلی­استر هستند. تمام این چهار نوع پارچه که با بافت سرژه 1/2 تولید شده ­اند، آهارگیری شده و تحت شستشوی آنزیمی قرار گرفتند. این پارچه ها سپس با ترکیبی از دو روغن طبیعی متفاوت (روغن مرکبات شیرین و گل رز) عمل شدند تا عطر و رایحه در آن­ها ایجاد شود. این پوشاک برای بررسی کارآمدی خواص کاربردی مانند ضد میکروب، ضد قارچ و محافظت در برابر UV مورد آزمایش قرار گرفتند. عملیات تکمیلی از طریق روش رمق­ کشی و ارزیابی نیز توسط استانداردهای AATCC انجام شد. نتایج مشخص کرد که پوشاک پنبه ­ای و پنبه/ پلی­استر در مقایسه با نمونه­ های تنسل و تنسل/ پلی­استر خواص کاربردی بسیار بهتری را نشان می­دهد.

1-مقدمه

به طور متداول، دنیم پارچه­ های 450-400 گرمی با بافت سرژه است که در آن از نخ­های پنبه ­ای ریسیده شده با ماشین رینگ که با رنگ ایندیگو رنگ شده­اند استفاده شده است. بیشتر پارچه­ های جین، %100 پنبه و یا مخلوطی از پنبه و پلی­استر هستند. گاهی اوقات نخ ­های اسپاندکس نیز برای ایجاد راحتی و کشش بیشتر به پارچه اضافه می­شوند. الیاف تنسل که پایه سلولزی دارند نیز به همراه پلی­استر در دنیم به کار می­روند. پنبه قابلیت جذب و راحتی را فراهم می­کند. این پارچه همچنین در اثر پوشیدن و شستشو تمایل به نرم شدن دارد و احساس جین­ های مستعمل را ایجاد می­کند. حضور پلی­استر در پارچه، دوام، استحکام و مقاومت در برابر چروک را فراهم می­کند. همچنین موجب راحتی شستشو شده و مدت زمان لازم برای خشک شدن را نیز کاهش می­دهد. الیاف تنسل نیز مشابه پنبه روی جذب و راحتی اثر می­گذارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي نساجی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسي نساجی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Anti-fungal finish
Anti-microbial finish
Citrus oil

ثبت سفارش جدید