Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " معنا و مفهوم مکان بعنوان یک گرایش: گرایش خانوارهای ساحلی نسبت به ملک خود " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
معنا و مفهوم مکان بعنوان یک گرایش: گرایش خانوارهای ساحلی نسبت به ملک خود
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Environmental Psychology
سال انتشار
2001
کد محصول
1000759
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
645 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

فرصت های موجود برای ارزیابی معنای مکان (احساس نسبت به مکان)(SOP) هنوز برای تعدادی از تفسیرهای مختلف باز هستند و برخی از آنها در تحقیقات گرایشی بخوبی انجام شده است. تئوری گرایش (Attitude) می تواند بنیانی را برای درک SOP بصورت روابط آگاهانه، موثر و ارادی با محیط های انسانی به دست دهد. در این تحقیق، معنای مکان بصورت یک ساختار چندبعدی تعریف شد که شامل موارد زیر می شود: 1) باورهایی درباره رابطه بین خود و مکان؛ 2) احساسات نسبت به مکان؛ 3) انحصارطلبی رفتاری نسبت به مکان در رابطه با جایگزین های دیگر. یک معیار SOP 12 قسمتی (سازگار با یک نسخه تئوری چندبعدی) ایجاد شد و سپس در این زمینه با نمونه ای از صاحبان خانه ساحلی در ویسکونزین شمالی مورد آزمایش قرار گرفت (n= 282). تعدادی از مدلهای ارزیابی مبتنی بر ساختار گرایش، بصورت برون یابی پتانسیل اعتبار ساختار این معیار مطرح شدند. نتایج نشان دادند که معیار SOP، یک بعد عمومی و کلی از احساس نسبت به مکان را می سنجد که در افکار، احساسات و الزامات رفتاری صاحب ملک در مورد مشخصات خانه ساحلی آنها، تجلی می یابد. این بعد ارزیابی کننده کلی، بیشتر نمایانگر واکنش های مشاهده شده بود تا اینکه سه بعد تک متغیری باشد که  تفسیرهایی مرتبط با هویت مکانی، دلبستگی مکانی و بستگی مکانی دارند. غلبه فاکتور SOP بر ابعاد محدودتر در سه مدل مختلف ارزیابی، متداول بود که هر دو فاکتور کلی و خاص را درنظر می گرفت. تحقیقات بعدی در این باره، به جای اینکه حول محدوده "معنای مکان" سازماندهی گردد (همانطور که در مقالات اینگونه است)، می تواند در جهت انعکاس دقیق تر دامنه های این گرایش باشد.

1-مقدمه

مفاهیم بسیاری وجود دارند که رابطه بین مردم و فضای محیط را توصیف می کنند، ولی معنای مکان (احساس نسبت به مکان) (SOP) شاید کلی ترین مفهوم باشد. تحقیقات ما از یک چارچوب گرایشی استفاده می کند تا ارزیابی نماید که آیا SOP مفاهیم مکان را که معمولا در روانشناسی محیطی به آن پرداخته می شود، در بر دارد یا خیر: دلبستگی ، هویت و وابستگی. سودمند است تا معنای مکان را بعنوان یک گرایش نسبت به فضای یک محیط درنظر بگیریم، بخصوص چون ساختارهای اشاره شده در بالا شباهت زیادی را به ترتیب نسبت به مولفه های موثر، ادراکی، و ارادی یک گرایش نشان می دهند. یک رهیافت گرایشی، مزیت هایی را در تحقیقات مربوط به مکان مطرح می کند: 1) سازمان دهی ساختارهای نسبتا سازمان نیافته، 2) ارتباط با مقالات منتشرشده، 3) روشهای تحقیقاتی بوجود آمده...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Sense of Place

ثبت سفارش جدید