Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " مکان های ثالث و زندگی اجتماعی خیابان ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مکان های ثالث و زندگی اجتماعی خیابان ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Environment and Behavior
سال انتشار
2009
کد محصول
1000761
تعداد صفحات انگليسی
28
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
721 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

جامعه شناس شهری ری اولدنبورگ، یک مکان ثالث را به صورت محل سرپناهی غیر از خانه یا محل کار تعریف می کند که در آن افراد می توانند مرتبا با دوستان، همسایه ها، همکاران و حتی غریبه ها ملاقات کرده و ارتباط برقرار نمایند. از آنجایی که کیفیت های فیزیکی مکان- بنیاد مربوط به مکان های ثالثی که قابلیت معاشرت ودلبستگی مکانی (place attachment) دارند، چندان شناخته شده نیست، این مقاله به بررسی این می پردازد که چگونه چهار ویژگی برنامه ریزی شهری، محل های تجاری ثالث را از دیگر محل های تجاری در "خیابان اصلی" متمایز می سازد. این مقاله به بحث درباره یک تحقیق صورت گرفته در خیابان های اصلی در دو شهر بزرگ و یک شهر کوچک در ماساچوست می پردازد. به عنوان بخشی از این تحقیق، بررسی های بصری کیفیت های طراحی مشاغل شهری را در خیابان های اصلی ارزیابی می کند و مصاحبه ها کمک می نمایند تا نظرات و ادراکات کاربر معین گردد. نتایج نشان می دهند که مکان های ثالث هم در شخصی سازی (personalization) (تمایز (distinctiveness)، شناسایی (recognizability)) و هم قابلیت نفوذ (permeability) به خیابان نسبتا عالی هستند، ولی قوانین محل استقرار (seating) و سرپناه (shelter) شاید مهمترین مشخصه های طراحی شهری هستند که در قابلیت معاشرت (جامعه پذیری) در خیابان اصلی سهیم هستند.

1-مقدمه

تحقیقات درباره طراحی شهری، مشخصات فیزیکی بسیاری را مشخص کرده است که فضاهای عمومی را برای زندگی اجتماعی جذاب می سازد. با این همه، مقالات راجع به علوم اجتماعی بر نقش کیفیت های اجتماعی فضاهای همگانی در دلبستگی مکانی (place attachment) و ساخت مکان (place making) ، تاکید کرده اند. همچنین تلاش می شود تا کیفیت هایی در محیط ضبط شود که به خلق احساس نسبت به مکان با فضاهای مطلوب برای مردم کمک می کند. به کمک آگاهی از علوم اجتماعی، محققان طراحی شهری در حال گسترش حوزه طراحی هستند و به تدریج شروع به ارزیابی جنبه های فیزیکی و نیز اجتماعی محیط برای درک نیازهای کاربر نموده اند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



third place
Main Street
urban design
social interaction
social and physical qualities

ثبت سفارش جدید