Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " فسفریلاسیون Tau: چالش های درمانی برای بیماری های نورودژنراتیو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فسفریلاسیون Tau: چالش های درمانی برای بیماری های نورودژنراتیو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Trends in Molecular Medicine
سال انتشار
2009
کد محصول
1000813
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
394 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پروتئین همراه میکروتبولی tau دربیماری آلزایمر در چندین بیماری دیگر دخالت دارد که tauپاتی نامیده می شود و رسوبtau  در مناطقی از مغز که تحت تاثیر قرار گرفته اند دیده می شود. در tauپاتی، tau در وضعیت فسفریلاسیون قرار گرفته و به صورت نابجا شکسته می شود. نشان داده شده که ساختارهای غیر طبیعی و تجمع این ساختارها باعث ایجاد آسیب نوروفیبریلاری tau می شود. شواهد اخیر ثابت کردند که تغییرات اولیه تغییر حلالیت پروتئین tau است که فسفریلاسیون را شامل می­شود که در القای مرگ نورونی دخالت دارد. دراینجا جمع بندی پیشرفت های اخیر درمورد استراتژی های درمانی برای پیشگیری یا کاهش پیشرفت آسیب های  tauپاتی ها ارائه می شود. لیستی از موقعیت های فسفریلاسیون tau در tauپاتی ها شناسایی شده و در این مقاله کنترل می شود.

افزایش نیاز به داروهای جدید با هدف tauپاتی ها

بیماری آلزایمر یکی از معمولی ترین فرم های دمانس بوده و شایع ترین tauپاتی است. افزایش سن یکی از ریسک فاکتورها برای ابتلا به دمانس بوده و 5% جمعیت 65 ساله و 20% جمعیت 80 ساله را درگیر می کند. امروزه 30میلیون نفر از کل دنیا از دمانس رنج برده بنابراین درمان آلزایمر نیاز ضروری است. اگر درمان جدید برای بیماری آلزایمر در دسترس قرار نگیرد پیش بینی می شود که 100 میلیون نفر در سال 2050 مبتلا به بیماری آلزایمر باشند. درمان های امروزی برای بیماری آلزایمر در توقف یا کاهش پیشرفت بیماری موثر نیستند به این دلیل که مکانیسم های دخیل در پاتوژنر این بیماری هنوز شناخته نشده اند. علاوه بر بیماری آلزایمر، tauپاتی ها شامل گستره ای از بیماری های نورودژنراتیو مانند بیماری سوپرا نوکلئار پالسی   ، بیماری پیکس  دژنراسیون قشری قاعده ای و دمانس فرونتو نازال  وابسته به کروموزوم 17 با پارکینسونیسم که موتاسیون در ژن tau باعث این بیماری می شود. علائم دقیق پاتولوژیکی و خصوصیات کلینیکی tauپاتی وابسته بیماری بوده اما انکلوزیون های داخل سلولی قابل تشخیص مانند نوروفیبریل های به هم چسبیده شعله ای شکل یا کروی و یا نوروپیل های نخی شکل دیده می شود( ساختارهای فیلامانی با دندریت اولیه). این انکلوزیون های متنوع غیرقابل حل، به فرم فسفریله tau بوده و نقش اصلی در مرگ نورونی در tauپاتی ها  را دارند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Tau phosphorylation

ثبت سفارش جدید