Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسي شيمی " با موضوع " ارزیابی کیفیت خشک کردن برش های موز به روش ماکرویو و الکتروهیدرودینامیک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی کیفیت خشک کردن برش های موز به روش ماکرویو و الکتروهیدرودینامیک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
LWT - Food Science and Technology
سال انتشار
2014
کد محصول
1000822
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
951 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

در مقایسه با روش های الکتروهیدرودینامیک (EHD) با انرژی کارآمد ذاتی که دارد، روش های خشک کردن معمولی روی انرژی متمرکز هستند. در مطالعه ی حاضر، مقایسات بین نمونه برش های موزی که توسط ولتاژ DC بالای قدرت گرفته از الکترودهای چند نقطه صفحه ای، و برش هایی که توسط ماکروویو (MV) خشک شده اند، صورت گرفته است. برای این منظور، برش های موز توسط یک سیستم خشک کن EHD در قدرت میدان الکتریکی 6، 8 و 10 کیلووات/سانتی متر و توسط سیستم خشک کن ماکروویو در سطح قدرت ویژه 9 و 18، خشک شدند. در هیچ دوره ای نرخ ثابتی مشاهده نشد، از این رو، تمامی مراحل خشک کردن با نرخی نزولی رخ داد، در حالی که نرخ های خشک شدن نمونه هایی که با ماکروویو خشک شدند در دو دوره یکی با یک نرخ ثابت و دوره ای با نرخی کاهشی رخ داد. نتایج تجزیه و تحلیل واریانس نشان داد که روش خشک کردن، اثر معنی داری بر روی زمان خشک کردن، توانایی آبرسانی، انقباض، پارامترهای رنگ (L* ، a*، b* و DE)، و انرژی مصرفی دارد. مقدار میانگین انرژی ویژه مصرفی برای روش های خشک کردن EHD و  MW به ترتیب 0.34 و 9.66 کیلوژول/گرم بود. از نظر زمان خشک کردن، EHD سریع نبود، با این حال مزایایی چون  انرژی مورد نیاز کمتر و کیفیت تولیدی خوب از جمله انقباض کمتر، توانایی آبرسانی عالی و ظاهر مناسب تر، آن را انتخاب خوبی برای خشک کردن برش های موز، کرد.

1-مقدمه

میوه ی موز از یک گیاه گرمسیری که معمولا به صورت تازه مصرف شده می آید، با این حال، کیفیت موزهای تازه به سرعت پس از برداشت کاهش می یابد و بدتر می شود. عمر مفید طولانی تر و کاهش قابل توجه در حجم محصولات، دلایل اصلی محبوبیت مواد غذایی خشک می باشد.آسیب های حرارتی که در طول خشک شدن اتفاق می افتد، با درجه حرارت و مدت زمان لازم ، رابطه ی مستقیم دارد. درجه حرارت بالا و زمان خشک کردن طولانی که در خشک کردن معمولی اتفاق می افتد ممکن است دلیلی برای آسیب های جدی باشد که به ویژگی های کیفیتی محصول از جمله عطر،طعم، رنگ، مواد مغذی،کاهش در چگالی ظاهری و توانایی جذب مجدد محصول خشک شده، وارد می شود....

 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسي شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید