Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " اثر آینده نگاری بر سیاست گذاری نوآوری: تجربیات اخیر و چشم اندازهای آینده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثر آینده نگاری بر سیاست گذاری نوآوری: تجربیات اخیر و چشم اندازهای آینده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Research Evaluation
سال انتشار
2010
کد محصول
1000989
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
215 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

آینده نگاری به شکل یک ابزار مجزای موثر در آینده توسعه یافته است: این ابزار آینده های مختلف در حوزه های سیاست علم و فناوری یا سیستم های اقتصادی- اجتماعی با کنار هم قرار دادن گروه های مختلف صاحبان سهام درنظر می گیرد  و بنابراین فرآیندهای تصمیم گیری در سطوح مختلف را یاری می کند. به هر حال، برای جلوگیری از  امید -  و ناامیدی متعاقب- درباره آنچه آینده نگاری می تواند ارائه دهد، باید سهم بالقوه آینده نگاری در فرآیندهای تصمیم گیری به روشنی درک شود. این مقاله آینده نگاری را با تاکید خاصی بر سیاست گذاری نوآوری، در فضای وسیع تری از فرآیندهای تصمیم گیری قرار می دهد. این مقاله سیر تکامل تدریجی منطق سیاست گذاری های مختلف از دهه 1960را شرح می دهد،  چارچوبی را برای طبقه بندی اثرات انواع مختلف تجزیه وتحلیل آینده گرا توسعه می دهد و نتایج ارزیابی چندین برنامه آینده نگری را با استفاده از این چارچوب مرور می کند. بر این پایه، هدایت مسیر آینده توسط چگونگی ارائه آینده نگری جهت پیشبرد بحث ها در نظر گرفته شده است.

1-مقدمه

سیر تکامل تدریجی آینده نگری از آغازش در دهه 1990 در اروپا از چندین جنبه مختلف، داستان موفقیتی می باشد. این یک فرآیند برجسته با هدف تفکر رو به جلو در تصمیم گیری برای هر دو مورد سیاست گذاری های عمومی و کسب و کارها می باشد. برای مثال، رویکرد آینده نگاری تکنولوژی ملی اولیه که در طول چندین سال گذشته به گستره وسیعی از کاربردها تبدیل شده است، منعکس شده است: سطوح منطقه ای و چندکشور؛ همچنین چشم اندازهای بخشی، و دامنه های سیاست گذاری مختلف، فراتراز سیاست گذاری های علم، تکنولوژی و نوآوری (STI). با وجود این موفقیت آشکار، به کارگیری چشم اندازهای آینده و اثرات آینده نگاری روشن تر هستند. ممکن است نظریه " دوره های امید-ناامیدی"، که به طور اصلی برای توصیف الگوهای توجه معطوف شده به سمت تکنولوژی های ظهور یافته توسعه یافت، برای آینده نگاری نیز کاربردی باشد: در کشورهای متعددی،  اشتیاق اولیه جای خود را به میزان بسیاری از شک داده است. به طور آشکار، نیاز شدیدی به ارزیابی واقع بینانه تری از نقاط قوت و ضعف انواع مختلف تجزیه وتحلیل آینده گرا پدیدار شده است. دو دلیل اصلی برای این رویکرد وجود دارد:

1-  جای دادن آینده نگاری در فرآیندهای تصمیم گیری، به هیچ وجه عملیات جزئی ای نیست و

2- احتیاجات دامنه های کاربردی جدید برای آینده نگاری نه تنها چالشی، بلکه سیاست گذاری های علم، تکنولوژی و نوآوری نیز هستند.

در این مقاله ما به ویژه به یکی از دامنه های سیاست گذاری که آینده نگاری برجسته تر شده است، نگاه می کنیم: سیاست گذاری نوآوری. مقاله چهار مرحله را در پیش می گیرد. نخست، آینده نگاری را در زمینه  سیاست گذاری و فرآیندهای پیاده سازی جای می دهیم. دوم، ارتباط بین آینده نگاری و سیاست گذاری را تجزیه و تحلیل می نماییم…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید