Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " نظریه برتری رقابتی با محوریت منابع: مفاهیمی برای فرمول بندی استراتژی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نظریه برتری رقابتی با محوریت منابع: مفاهیمی برای فرمول بندی استراتژی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
California Management Review
سال انتشار
1991
کد محصول
1001022
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

استراتژی به صورت زیر تعریف شده است "تطبیق دهی یک سازمان که بین مهارت ها و منابع انسانی داخلی آن...و فرصت ها و ریسک های ایجاد شده توسط محیط خارجی آن صورت می گیرد". در طی دهه 1980، پیشرفت های اصلی در آنالیزاستراتژی به ارتباط بین استراتژی و محیط خارجی مربوط بوده است. مثالهای مهم این موضوع، آنالیز مایکل پورتر از ساختار صنعت و یافتن جایگاه رقابت ها و مطالعات تجربی صورت گرفته در پروژه PIMS است. در مقابل، ارتباط بین استراتژی و منابع و مهارت های شرکت از نادیده گرفتن شرکت در رقابت رنج برده است. اغلب تحقیقات در زمینه مفاهیم استراتژیکی محیط داخلی شرکت به مفاهیم استراتژی و آنالیز فرآیندهای سازمانی مربوط بوده است که از طریق آنها استراتژی ها ظهور می یابند.

1-مقدمه

اخیرا موج توجه جدیدی به نقش منابع شرکت به عنوان اساس استراتژی شرکت دیده شده است. این علاقه نشان دهنده نارضایتی از چارچوب استاتیک و تعادلی اقتصاد سازمانی صنعتی است که تفکر معاصر درباره استراتژی تجاری را تحت الشعاع قرار داده و توجه به نظریه های قدیمی تر سود و رقابت مربوط به نوشته های دیوید ریکاردو، جوزف شامپیتر و ادیث پنروز معطوف شده است. پیشرفت ها در چند جبهه رخ داده است. در سطح استراتژی سازمانی، توجه تئوریکی در اقتصادهای چشم انداز و هزینه های تراکنش، به نقش منابع سازمانی در تعیین مرزهای صنعتی و جغرافیایی فعالیت های شرکت معطوف شده است. در سطح استراتژی تجاری، برون یابی روابط بین منابع، رقابت و سودآوری شامل آنالیز تقلید و تکرار رقابتی شدن، تناسب عایدی ها با نوآوری ها، نقش اطلاعات ناقص در ایجاد تفاوت سودآوری بین شرکت های رقابت کننده و ابزاری مطرح است که به واسطه آن فرآیند جمع آوری منابع می تواند مزیت رقابتی را حفظ نماید....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Resource-Based Theory of Competitive Advantage

ثبت سفارش جدید