Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " رفتار نهایی مقاطع دورپیچ‌شده با FRP تحت نیروی محوری و خمش: تأثیر مدل محصورشدگی تنش- کرنش " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رفتار نهایی مقاطع دورپیچ‌شده با FRP تحت نیروی محوری و خمش: تأثیر مدل محصورشدگی تنش- کرنش
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Composites: Part B
سال انتشار
2013
کد محصول
1001094
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این پژوهش، تأثیر قانون مشخصه بتن محصور که از بین قوانین موجود در ادبیات فنی اتخاذ می‌شود بر مقاومت خمشی و شکل‌پذیری انحناییِ مقاطع بتن مسلحی که با دورپیچ‌های FRP (پلیمر مسلح رشته‌ای) تقویت شده‌اند بررسی می‌گردد. یک مسأله مهم که باید بر آن تأکید شود این است که رابطه تنش- کرنش بتن محصور نه تنها به تعداد لایه‌ها و نوع FRP مورد استفاده برای دورپیچ بستگی دارد، بلکه به اندازه و شکل مقطع نیز وابسته است. با استفاده از قوانین مشخصه اصلی پیشنهاد شده در ادبیات فنی برای مدل‌کردن رفتار بتن محصور، به وسیله یک برنامه کامپیوتری که بر پایه یک مدل تصحیح شده‌ی فایبری توسعه یافته، دیاگرام‌های لنگر- انحناء برای تعداد قابل ملاحظه‌ای از مطالعات موردی محاسبه شده است. نتایج حاکی از این است که حتی اگر قوانین مشخصه مختلف تفاوت‌های زیادی را در رفتار تنش- کرنش منتج نشان دهند، منجر به تفاوت‌های قابل صرفنظر در زمینه مقاومت خمشی و لیکن تفاوت‌های قابل توجه در زمینه شکل‌پذیری انحنایی می‌گردند. بنابراین ارزیابی صحیح کرنش نهایی در مقایسه کل منحنی تنش- کرنش از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. به علاوه، تأثیر بارهای از پیش موجودِ وارد بر سازه در لحظه تقویت بررسی شده است. این بررسی نشان می‌دهد که این عامل بر ناحیه خمیده‌ی رابطه لنگر- انحناء تأثیر می‌گذارد؛ در حالی که مقاومت خمشی نهایی تقریباً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

1-مقدمه

در سال‌های اخیر، در میان راه‌حل‌های فنی برای بهسازی و مقاوم‌سازی المان‌های سازه‌ای بتن مسلح [17-23]، تکنیک محصورشدگی با استفاده از FRP، بیش از پیش، پژوهشگران و دست اندرکاران را به خود علاقه‌مند کرده است. به منظور بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود، نیاز به مقرر داشتن طراحانی با مدل‌های محاسباتی قابل قبول که تمامی پارامترهای مؤثر بر رفتار نهایی اعضای بتن مسلحی که با روکش‌ها یا ورقه‌های FRP مقاوم‌سازی شده‌اند را به حساب آورند، آشکار است. به خصوص، در مورد ستون‌های بتن مسلحی که با روکش‌های FRP محصور شده‌اند، به دلیل امکان دسترس به قوانین مشخصه بسیار متفاوتِ تنش- کرنش که در ادبیات فنی پیشنهاد شده‌اند، تأثیر ناشی از امکان استفاده از مدل‌های مختلف مواد باید روشن شود. علاوه بر این، باید به این نکته توجه شود که برای یک قانون مشخصه تنش- کرنش مفروض، کارایی محصورشدگی نه تنها شدیداً تحت تأثیر مشخصات و تعداد لایه‌های FRP مورد استفاده قرار دارد، بلکه شکل مقطع نیز در این امر تأثیرگذار است. مقاطع مربع و مستطیل بر حسب مقاومت و شکل‌پذیری یک بهبود عملکرد از خود نشان می‌دهند که نسبت به مقاطع دایروی از سطح پایین‌تری برخوردار هستند. این امر از آنجا ناشی می‌شود که در مقاطع دایروی تمام سطح به طور جانبی محصور شده است؛ اما در مورد مقاطع مربع و مستطیل، با توجه به اثر قوسی کاملاً شناخته شده، تنها بخشی از سطح مقطع به طور مؤثر محصور می‌شود [1 و 2].

برای بررسی تأثیر قانون مشخصه تنش- کرنش بتن محصور شده بر روی مقاومت خمشی نهایی و شکل‌پذیری مقاطع بتن مسلحِ ستون‌های محصور شده با دورپیچ‌های FRP، یک برنامه کامپیوتری در زبان برنامه‌نویسی Visual Basic ایجاد شده است. این برنامه قابلیت کار با یک مجموعه وسیعی از قوانین مشخصه [2-12] و سر و کار داشتن با مقاطع بتن مسلح با هندسه‌های مختلف را دارد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Carbon fibre
Analytical modeling
Computational modelling

ثبت سفارش جدید