Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " استفاده جدید از مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در دانشگاه آوکلند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده جدید از مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در دانشگاه آوکلند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Steel Innovations Conference
سال انتشار
2013
کد محصول
1001099
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

قاب‌های مهاربند کمانش‌ناپذیر (BRBFها) یک سیستم سازه‌‌ای می‌باشند که اخیراً گسترش یافته و از ترکیب قاب‌های فولادی و مهاربندهای کمانش‌ناپذیر هم مرکز (BRBها) تشکیل می‌شوند. BRBها توسطِ ظرفیت فشاری و کششیِ تقریباً برابر و درجه بالای قابلیت اطمینانِ پس الاستیک توصیف می‌شوند.

BRBها از یک هسته فولاد نرمه که در داخل یک مقطع فولادی توخالی، توسط ملات پرکننده (که کمانش اویلر را محدود می‌کند) محصور شده، تشکیل می‌گردند. هسته فولادی از ملات پرکننده مجزا شده تا به آن این اجازه داده شود که به طور مستقل عمل نماید و از یک ناحیه تسلیم و یک ناحیه الاستیک تشکیل می‌شود.

BRBها در ابتدا در ژاپن توسط شرکت فولاد نایپون ایجاد شدند و از آن موقع به بعد، دو شرکت دیگر (StarSeismic و CoreBrace) آن‌ها را به عنوان اجناس اختصاصی در آمریکا گسترش دادند. انجام آزمایش‌های زیادی بر روی این موارد اختصاصی به وسیله تولیدکنندگان بر عهده گرفته شد. استفاده BRB در نیوزیلند تاکنون محدود شده است و نویسندگان از حداقل دو نمونه آگاهی دارند.

شرکت Beca Carter Hollings & Ferner (Beca) در حال حاضر در جریان طراحیِ دو پروژه در دانشگاه آوکلند که از المان‌های BRB که از آمریکا تهیه شده، قرار دارد. این پروژه‌ها ساختمان 403/ 404 دانشکده مهندسی و ساختمان 302 برج جنوبی هستند. ساختمان 403/ 404 دانشکده مهندسی، یک نمونه بهسازی و توسعه‌ی یک سازه 4 طبقه موجود با قاب بتن مسلح توسط شش طبقه اضافی می‌باشد. ساختمان 302 برج جنوبی، یک سازه فولادی جدیدِ 12 طبقه بر روی پی‌های حفظ شده از یک ساختمان سه طبقه موجود است. پیشنهاد می‌شود که BRB برای این ساختمان‌ها اتخاذ شود تا به عنوان یک سیستم سازه‌ایِ سخت و مطمئن عمل نمایند و آسیب غیرسازه‌ای را محدود نموده و در آن، آسیب سازه‌ای در المان‌های مجزا و قابل تعویض متمرکز شود. در این مقاله، اصول کلی مورد استفاده در طراحی BRBFها و رویکرد اتخاذ شده در طراحی این سازه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Buckling Restrained Braces
Beca Carter Hollings and Ferner Ltd
StarSeismic

ثبت سفارش جدید