Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " داروسازی " با موضوع " یک مورد از انسفالوپاتی Wernicke بدنبال شیمی درمانی بر پایه فلئورو اوراسیل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک مورد از انسفالوپاتی Wernicke بدنبال شیمی درمانی بر پایه فلئورو اوراسیل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Korean Medical Science
سال انتشار
2009
کد محصول
1001156
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
442 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

آنتی­متابولیت پیریمیدین 5-فلئورو­اوراسیل (5-FU) یک عامل شیمی ­درمانی است که در تومور­های مختلفی استفاده می­شود. اثرات جانبی معمول 5-FU به اثرات آن روی مغز استخوان و اپیتلیوم دستگاه گوارشی مربوط می­شود. سمیت عصبی ناشی از 5-FU نادر است، اگر­چه اشکال حاد و تأخیری آن گزارش شده است. انسفالو­پاتی Wernick، یک سندرم حاد سیستم عصبی ناشی از کمبود تیامین است، که مرگ­آور می­باشد. سمیت سیستم عصبی مرکزی نظیر، انسفالو­پاتی Wernick بدنبال شیمی ­درمانی با 5-FU بندرت گزارش شده است، با­وجود این، پیشنهاد شده است که 5-FU ناشی از کمبود تیامین، می­تواند اثرات نورولوژیکی وخیمی را موجب شود. ما بیمار مبتلا به انسفالو­پاتی Wernick را گزارش می­کنیم که با درمان با تیامین، همراه با شیمی­ درمانی بر پایه 5-FU برگشت یافته است.

1-مقدمه

سمیت عصبی، بویژه نوروپاتی محیطی، یک عارضه جانبی شایع مربوط به عوامل شیمی­ درمانی سیتوتوکسیک است، اما سمیت سیستم عصبی مرکزی (CNS) تقریباً شایع نمی­باشد. 5-فلئورو­اوراسیل (5-FU)، یک پیریمیدین فلئوره، یک آنتی­ متابولیت و یک ماده ضد­توموری است که نخستین بار در 1958 معرفی شد که در درمان سرطان های مختلفی نظیر کارسینومای روده بزرگ، راست روده، سینه، معده، و پانکراس استفاده می­شود (1). این پیریمیدین فلئوره در داخل سلولها به 5-فلئورو 2-داکسی­اوریدین 5- فسفات، که تیمیدیلات سینتاز را مهار می­کند، متابولیزه می­شود. مهار این آنزیم، سنتز DNA را متوقف می­کند. عوارض جانبی شایع 5-FU به اثرات آن بر مغز استخوان (لوسمی) و اپیتلیوم دستگاه گوارش (آفت دهانی، عضلات فوقانی انتهایی مری، اسهال، بی­اشتهایی، تهوع و استفراغ) (2) مربوط می­شود. با این­حال، سمیت عصبی در شیمی ­درمانی بر پایه 5-FU شایع نمی­باشد (3). انسفالوپاتی Wernick، یک سندرم عصبی حاد ناشی از کمبود تیامین است بندرت با درمان 5-FU ارتباط دارد…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله داروسازی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده داروسازی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Fluorouracil
Wernicke’s Encephalopathy
Thiamine

ثبت سفارش جدید