Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

عنوان مقاله فارسی

كنترل بيولوژيك آفات گلخانه‌اي توسط كنه‌هاي شكارگر

تعداد صفحات فارسی
34
کد محصول
1001253
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 گلخانه‌ها با داشتن شرايط قابل كنترل و مطلوب محيطي، امكان توليد محصول را در تمام سال مهيا مي‌سازند. اين شرايط باعث افزايش رشد گياهان و درنتيجه توليد بيشتر محصول شده و در عين حال امكان حضور و تكثير انواع آفات و بيماري‌ها را نيز فراهم مي‌آورد. متأسفانه در بيشتر كشورهاي جهان خصوصا كشورهاي در حال توسعه، كنترل شيميايي مهمترين و يا تنها روش كنترل آفات در گلخانه‌ها محسوب مي‌شود. 

تمام آفتكش‌هاي شيميايي داراي اثرات نامطلوبي بر محيط‌زيست مي‌باشند كه هر كدام از آنها با درجات مختلف باعث به خطر انداختن سلامتي استفاده كنندگان از اين مواد و همچنين ساير افراد در صورت تماس با آنها مي‌شوند. همچنين به دلايل مختلف غالباً دوره پايداري (كارنس) آفت‌كش‌ها نيز توسط توليدكنندگان محصولات كشاورزي رعايت نمي‌گردد و از آنجا كه اين محصولات مانند خيار و گوجه‌فرنگي غالبا به صورت تازه‌خوري مصرف مي‌شوند، بنابراين توجه به اثرات سوء سموم مصرفي در اين گونه محصولات براي سلامت جامعه جدي مي‌باشد. 

از طرف ديگر آفات مي‌توانند به تركيبات شيميايي مقاوم شده و براي حذف ناگزير به مصرف دز بالاتر و تكرارهاي بيشتر سمپاشي مي‌باشيم. 

باقيمانده سموم شيميايي پايدار بوده و در محيط تجزيه نمي شوند. بدين ترتيب آنها با آلوده نمودن آب و خاك بر حيوانات وحشي، آبزيان و ديگر موجودات زنده اثر گذاشته و زندگي آنها را مختل مي‌كنند. 

آفتكش‌هاي شيميايي همچنين مي‌توانند بر موجودات مفيد،‌ حشرات گرده افشان و دشمنان طبيعي آفات اثر بگذارند. از طرف ديگر آفات خود قادرند نسبت به اين مواد شيميايي مصونيت پيدا كرده و مقاوم شوند كه بدين شكل باعث عدم كارايي و حذف اين مواد به عنوان يك روش موثر در مديريت آفات گردند. 

به دلايل بالا و همچنين براي بالا بردن ارزش افزوده محصولات كشاورزي، دانشمندان همواره درصدد كشف روش‌هاي بهتر و پذيرفته‌تري با هدف كم كردن مصرف سموم شيميايي هستند. 

كنترل بيولوژيكي آفات به كمك دشمنان طبيعي يكي از مهمترين روش‌هاي جايگزيني سموم شيميايي است. حفاظت از دشمنان طبيعي شامل حمايت از شكارگرها، انگل‌ها و بيمارگراني مي‌گردد كه به طور طبيعي در محيط وجود دارند و يا طي برنامه‌هاي واردسازي يا رهاسازي افزايشي به منطقه وارد شده‌اند. دانشمندان طبيعي همانند ساير موجودات زنده براي زنده ماندن، رشد و نمو و توليد مثل خود به يك سري منابع و يا مايحتاج نياز دارند. اين منابع عبارتند از: آب، غذا، مكان توليد مثل و پناهگاهي كه به آنها اجازه دهد تا از تنش‌هاي محيطي مثل دماي بالا و طوفان در آمان باشند. تأمين منابع ضروري حيات براي دشمنان طبيعي و حفاظت از آنها در برابر عوامل اصلي مرگ و مير مثل بيماري‌هاي كشنده و مواد شيميايي سمي دو راه اصلي حفاظت از دشمنان طبيعي هستند.

فهرست مطالب 

مقدمه      

تاريخچه استفاده از دشمنان طبيعي        

Phytoseiulus persimlis    

مطالعه كارايي Phytoseiulus persimlis در گلخانه‌هاي چوبي و فلزي  

تأثير دما بر تغذيه Phytoseiulus persimlis   

فرم تجاري Phytoseiulus persimilis  

ليست قيمت‌ فرم‌هاي تجاري        

Amblyseius cucumeris       

Euseius septicus       

Neoseiulus californicus      

ليست قيمت فرم‌هاي تجاري كنه شكارگر  

Typhlodromous SPP.          

Typhlodromous occidentalis         

Typhlodromous pyri  

Typhlodromous bagdasarjani       

كنه‌هاي شكارگر خانواده Stigmaedae   

تعدادي از كنه‌هاي شكارگر مورد استفاده در گلخانه‌ها      

IPM در گلخانه    

فهرست منابع    


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید