Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " آمار " با موضوع " پیش بینی بهینه با مدل غیر ایستای ARFIMA " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیش بینی بهینه با مدل غیر ایستای ARFIMA
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Forecasting
سال انتشار
2007
کد محصول
1001449
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

We propose two methods to predict nonstationary long-memory time series. In the first one we estimate the long-range dependent parameter d by using tapered data; we then take the nonstationary fractional filter to obtain stationary and short-memory time series. In the second method, we take successive differences to obtain a stationary but possibly long-memory time series. For the two methods the forecasts are based on those obtained from the stationary components

چکیده

ما دو روش را برای پیش بینی سریهای زمانی با حافظه بلند مدت غیر ایستا پیشنهاد می کنیم. در روش اول یک پارامتر وابسته با دامنه بلند d را با استفاده از داده های باریک سازی شده تخمین می زنیم، سپس از فیلتر کسری غیر ایستا برای به دست آوردن سریهای زمانی حافظه کوتاه مدت و ایستا استفاده می کنیم. در روش دوم، ما تفاوتهای پیاپیی را برای دست یابی به سریهای زمانی ایستا و احتمالا با حافظه بلند مدت بکار می بریم. در هر دو روش پیش بینی ها بر اساس نتایج بدست آمده از مؤلفه های ایستا هستند.

کلمات کلیدی: مدل ARFIMA، حافظه طولانی مدت، فرآیندهای غیر ایستا، پیش بینی بهینه.   

1-مقدمه

پیش بینی سریهای زمانی با استفاده از روش وینر-کلموگورو می تواند بدست آید (Bhansali و Kokoszka, 2001 را ببینید). قبل از آن، Box و Jenkins (1976)   این تئوری را برای فرآیند مشهور ARIMA(p, d, q) (d یک عدد صحیح است) بکار بستند تا پیش بینی های بهینه را برای فرایندهای غیر ایستا بدست آورند. در این مقاله، ما این روش را به  ARFIMA(p, d, q) بسط دادیم که در آن d هر عدد حقیقی است و d>-1/2. ما پیش بینی کننده های خطی بهینه را با استفاده از دو روش ارائه می دهیم. در روش اول، که روش 1 نامیده می شود و در بخش بعدی خواهد آمد، از داده های خام (تفاوتها را در نظر نمی گیریم) برای تخمین یک فیلتر کسری غیر ایستا استفاده می کنیم. سپس این فیلتر را برای بدست آوردن سریهای زمانی با حافظه کوتاه مدت و ایستا بکار می بریم. این روش به مدل سازی فلسفه پارزن تعلق دارد (1982)، که او آن را مدل سازی ARARMA نامید...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله آمار در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده آمار در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




ARFIMA model
long memory
nonstationary processes

ثبت سفارش جدید