Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
638,000

عنوان مقاله فارسی

فلسفه علم شناختی-فلسفه اعلان علم

تعداد صفحات فارسی
16
کد محصول
1001584
قیمت بر حسب ریال
638,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
212 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



توضیح: این فایل حاوی متن انگلیسی به همراه ترجمه در رابطه با رشته فلسفه علم می باشد و در ادامه می توانید ترجمه بخشی از این متن را ملاحظه کنید.

1-مقدمه

در زیر برخی از سوالاتی مطرح شده که فلسفه دانان مطالعه علم بیان کرده اند

چگونه تئوری ها مطرح شدند ؟

چه چیزی یک تئوری را بهتر از تئوری دیگر می کند؟

چرا دانشمندان برخی از تئوریها را رد می کنند؟

2- دیدگاههای سنتی روش علمی

1-2-مقدمه

دیگاه سنتی روش علمی تشکیل و توجیه تئوریها را با توجه به ترتیب زیر در نظر می گیرد

مشاهده کردن

تئوری پردازی کردن

تحقیق کردن

ظاهرا، این دیگاه برخی از افراد است که روش علمی را هنوز در قرن 24 بعداز میلاد مد نظر قرار می دهند. همانند دکتر کراشر در استار ترک : اپیزود نسل بعدی " خاک خانه"! من اکنون به طور خلاصه سه مرحله اصلی را در درک روش علمی مد نظر قرار می دهم.

2-2- مشاهده

مشاهده ممکن است آنطور که به نظر می رسد، مستقیم نباشد. پاپر نکته زیر را در کتابش به نام حدسها و تکذیب ها مطرح کرد. [8, p. 46]."باور بر این است که ما می توانیم با مشاهدات صرف تنها که پوچ است ،بدون هر چیز در ماهیت تئوری شروع کنیم ." او این موارد را همانند زیر تشریح می کند :

بیست و پنج سال قبل من سعی کردم  تا همین نکته را برای دانش آموزان رشته فیزیک در ویئنا با شروع یک سخنرانی با آموزش های زیر شروع کنم :" مداد و کاغذ را بردارید ، با دقت مشاهده کنید و آنچه را که مشاهده کرده اید بر روی کاغذ بنویسید! " البته ، دانش آموزان آنچه را که من از آنها خواسته بودم ،مشاهده کردند." وضوحا آموزش " مشاهده !" پوچ است ...مشاهده همیشه انتخابی است. یک شی انتخاب شده ، یک کار مشخص ، یک موضوع مورد علاقه ، یک نقطه نظر ، یک مشکل نیاز است . و توصیف آن یک زبان توصیفی ، با کلمات درست را پیش فرض قرار می دهد ، مشابهت و طبقه بندی را که به نوبه خود علاقه ، نقطه نظر و مشکلات پیش فرض خود است را پیش فرض قرار می دهد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فلسفه در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فلسفه در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید