Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " عملکرد فاکتورهای رونویسی در آسیب های DNA در ترمیم DNA " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عملکرد فاکتورهای رونویسی در آسیب های DNA در ترمیم DNA
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Experimental Cell Research
سال انتشار
2014
کد محصول
1003028
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Cellular systems for DNA repair ensure prompt removal of DNA lesions that threaten the genomic stability of the cell. Transcription factors (TFs) have long been known to facilitate DNA repair via transcriptional regulation of specific target genes encoding key DNA repair proteins. However, recent findings identified TFs as DNA repair components acting directly at the DNA lesions in a transcription-independent fashion. Together this recent progress is consistent with the hypothesis that TFs have acquired the ability to localize DNA lesions and function by facilitating chromatin remodeling at sites of damaged DNA. Here we review these recent findings and discuss how TFs may function in DNA repair

چکیده

 سیستم­ های سلولی برای ترمیم DNA، نسبت به حذف سریع آسیب­ های DNA که ثبات ژنومیکی سلول را به مخاطره می­ اندازند، اطمینان می­ دهند. فاکتورهای رونویسی (TFها) مدت زمان زیادی است که برای تسهیل در ترمیم DNA شناخته شده ­اند و این کار را با تنظیم رونویسی از ژن­ های هدف خاص و با کدگذاری پروتئین­ های اصلی ترمیمDNA   انجام می­دهند. با این حال یافته­ های اخیر،TFها را بعنوان اجزای ترمیمDNA که بطور مستقیم بر روی آسیب ­های DNA در روشی مستقل از رونویسی عمل می­کنند، شناخته ­اند. به علاوه آنکه این پیشرفت اخیر با این فرض سازگار است که TFها این قابلیت را کسب کرده ­اند که در محل آسیب­ های DNA قرار گیرند و با تسهیل مدل­سازی مجدد کروماتین در محل DNA آسیب­ دیده، عمل کنند. در اینجا ما برخی از یافته­ های اخیر را بازبینی کرده و بحث خواهیم نمود که چگونه TFها ممکن است در ترمیمDNA عمل کنند.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید