Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
572,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " موتاسیون جدید در ژن TAZ در سندرم Barth: وضعیت حاد پس از تزریق رنگ افتراقی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
موتاسیون جدید در ژن TAZ در سندرم Barth: وضعیت حاد پس از تزریق رنگ افتراقی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The Korean Academy of Medical Sciences
سال انتشار
2013
کد محصول
1003322
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
6
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
994 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

A 14-month-old boy was transferred because of dilated and hypertrophied left ventricle,neutropenia, and developmental delay. After checking computed tomographic angiography with contrast-dye, the patient showed acute exacerbation and finally died from multi-organ failure despite intensive cares. From genetic analysis, we revealed that the patient had Barth syndrome and found a novel hemizygous frame shift mutation in his TAZ gene, c.227delC (p.Pro76LeufsX7), which was inherited from his mother. Herein, we report a patient with Barth syndrome who had a novel mutation in TAZ gene and experienced unexpected acute exacerbation after contrast dye injection for computed tomographic angiography

چکیده

پسر 14 ماهه ­ای بدلیل اتساع و هایپرتروفی بطن چپ، نوتروپنیا و تأخیر در تکوین به بیمارستان منتقل شد. پس از چک کردن آنژیوگرافی توموگرافی محاسبه شده بت کنتراست رنگ، بیماری تشدید شد و در نهایت کودک، علی رغم مراقبت زیاد، بدلیل نقص در چندین اندام فوت کرد. با توجه به آنالیز­های ژنتیکی، دریافتیم که بیمار به سندرم Barth مبتلاست و موتاسیون جدید هموزیگوت در ژن TAZ، c.227delC (p.Pro76LeufsX7) ، که از مادرش به ارث برده بود، وی رخ داده است. در اینجا، ما بیماری مبتلا به سندرم Barth را گزارش کردیم که موتاسیون جدیدی در ژن TAZ وی رخ داده بود و پس از تزریق رنگ کنتراست جهت انجام آنژیوگرافی توموگرافیک، وضعیت حاد غیر منتظره ­ای را تجربه کرد.

مقدمه

سندرم Barth یک بیماری نادر وابسته به کروموزوم X دوران کودکی است که علائمی چون، ضعیف شدن ماهیچه قلبی، کاهش نوتروفیل های خون، ضعف ماهیچه اسکلتی، اختلال رشد و 3-متیل­گلوتاکونیک اوره اسیدی را بدنبال دارد (1،2). این اختلال مادرزادی نخستین بار در نوزادانی گزارش شد که اختلال در عملکرد کاردیولیپین داشتند که با القای جهش در ژن تافازین (TAZ) در موقعیت Xq28 بوجود آمده بود. کاردیولیپین یک لیپید غشای داخلی میتوکندری است که در ثبات زنجیره تنفسی میتوکندریایی نقش کلیدی دارد (3). در اینجا، مورد جدیدی از موتاسیون ژن TAZ در سندرم Barth، در کودکی گزارش شده است که پس از تزریق رنگ کنتراستی علایم شدیدی نشان داد و در نهایت در نتیجه اختلال در چندین ارگان، جان خود را از دست داد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Barth Syndrome
Tafazzin Gene

ثبت سفارش جدید