Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " رياضی " با موضوع " ویژگی های عددی متعامدسازی گرام اشمیت بردارها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ویژگی های عددی متعامدسازی گرام اشمیت بردارها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Linear Algebra and its Applications
سال انتشار
1983
کد محصول
1005697
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Several variants of Gram-Schmidt orthogonalization are reviewed from a numerical point of view. It is shown that the classical and modified variants correspond to the Gauss-Jacobi and Gauss-Seidel iterations for linear systems. Further it is shown that orthogonalization with respect to elliptic norms and biorthogonalization can be formulated as orthogonalization by oblique projections

چکیده

ورداهای متعدد از متعامدسازی گرام اشمیت، از نقطه نظر عددی مرور می شوند. نشان داده می شود که ورداهای کلاسیکی و اصلاح شده متناظر با تکرارهای گاوس – ژاکوبی و گاوس سیدل برای سیستم های خطی هستند. به علاوه، نشان داده می شود که متعامدسازی نسبت به نرم های بیضوی و دو – متعامد سازی را می توان به صورت متعامد سازی با تصویرسازی مایل فرمولبندی کرد.

-1مقدمه

در حوزه های متنوع ریاضی کاربردی، از مجموعه های بردارهای متعامد استفاده می شود یا ممکن است نیاز باشد که یک بردار بر گستره خطی یک مجموعه از بردارهای داده شده، عمود شود. الگوریتم گرام اشمیت، وسیله ای است که این اهداف را براورده می سازد. رفتار عددی این الگوریتم، توسط بیورک [1] شرح داده شده است، او نشان داد که وردای اصلاح شده، که به صورت سطری روی بردارها عمل می کند، به وردای کلاسیکی ترجیح داده شد. برای اطمینان از تعامد، متعامد سازی مجدد گاهی اوقات مورد نیاز است؛ گراگ و همکارانش [3] ورداهای کلاسیکی را مطالعه کرده اند و یک روش خیلی دقیق را برای مشخص کردن همگرایی ارائه کرده اند


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله رياضی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده رياضی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



orthogonalization of vectors
gram-schmidt

ثبت سفارش جدید